ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

روانشناسی چیست؟ کودک چه کسی است؟

امروزه با توجه به پیشرفت علم، خانواده ها تلاش میکنند تا با رفتارهایی مناسب و استاندارد ، مسیر مناسب و صحیحی را برای آینده کودکانشان بسازند تا کودکان بتوانند استعدادهایشان را بهتر و راحت تر شکوفا نمایند.

بازخبر / بهاره مالکی روانشناس کودک و رنگها در جزیره قشم در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بازخبر بیان کرد : روانشناسی دانشی است که به بررسی رفتار و فرایندهای روانی میپردازد، وی ادامه داد ؛ در کنوانسیون حقوق کودک در سازمان ملل هر انسان زیر هجده سال را کودک می نامند.
این روانشناس افزود ؛ نقاشی نقش مهمی در روانشناسی کودکان ایفا میکند، از طریق نقاشی و رنگ آمیزی میتوان به روح و روان کودک، خشم، علاقه و نفرت پی برد و از همین طریق نیز میتوان به استعدادهای ذاتی کودکان نیز پی برد.

بهاره مالکی گفت: کشیدن خانه های زیبا با رنگهای شاد و زیبا نشانگر پناهگاه و خانه و احساس عمیق آرامش است، همانگونه که کشیدن حیوانات وحشی با رنگهای تیره نمایانگر خشم و نفرت است.

مالکی در خصوص اینکه رنگها چه تاثیری در روحیه و روان کودکان دارد بیان کرد : رنگها آنچنان در روح و روان کودکان تاثیر می‌گذارد که میتواند موجب تغییر رفتار وی شود. وی افزود : کودکانی که در نقاشی های خود از رنگهای سرد مانند ؛ آبی و سبز رفتاری متفکرانه و سنجیده دارند، کودکانی که از رنگهایی مثل خاکستری و قهوه در نقاشی های خود استفاد ای ه میکنند از ناراحتی های درونی رنج میبرند.

بهاره مالکی ادامه داد : همه انسانها بطور ذاتی دنبال شادی و خوشحالی هستند ، از همین رو همواره دنبال رنگهای شاد و زیبا هستیم. استفاده از رنگهای شاد و زیبا باعث میشود تا احساسات انسانها زنده شود نفس بکشد.

مالکی در پایان خاطرنشان کرد : مادران هر روز از کودکانشان بخواهند تا برایشان نقاشی بکشد تا بهتر بتوانند احساسات درونی کودک دلبندشان متوجه شوند.

وی در پایان اعلام کرد : در صورت همکاری مدیران آموزش پروش قشم، آمادگی سر زدن به مدارس جزیره قشم را دارم تا بتوانم در خصوص روانشناسی رنگها بیشتر با کودکان، مخصوصا” کودکان استثنایی کار کنم.

 

 

بابک پارسا/

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *