آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
استان هرمزگان

تمام جاذبه های استان هرمزگان در ۶۰ دقیقه

در دنیای امروز، پیامها، فرهنگ سازی ها و مطالب آموزشی به گونه های مختلفی به سمع و نظر مخاطبان میرسد، از نظر خیلی از کارشناسان و روانشناسان زبان انیمیشن بهترین و گویاترین زبان انتقال مطلب است.

بازخبر / انیمیشن در دنیای امروز جایگاه خاصی بین تمامی اقشار جامعه برای خود بازکرده است. بطوری که کلیپهای کوتاه انیمیشنی در سایتها و فضای مجازی بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.

در اقدامی جالب ، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، برای معرفی جاذبه های گردشگری بی نظیر هرمزگان، دست به ساخت یک سریال انیمیشن بیست قسمتی زده است تا در ۶۰ دقیقه بتواند تمامی مکانهای گردشگری استان پرجاذبه هرمزگان را هم به هموطنان و هم به گردشگران کشورهای دیگر معرفی نماید.

دکتر محسن ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان هرمزگان با استفاده هوشمندانه از فضای مجازی و کلیپهای کوتاه انیمیشنی قصد دارد نادیده های زیبای استان هرمزگان را به تصویر انیمیشن بکشد.

دکتر ضیایی معتقد است ؛ هرچند سابق بر این مستند ها پ فیلمهای زیادی جهت معرفی ظرفیتهای گردشگری استان هرمزگان ساخته شده است ولی استفاده از کلیپهای کوتاه انیمیشنی با موضوع معرفی جاذبه های منحصربه فرد استان هرمزگان میتواند در رونق بخشیدن صنعت سبز توریست در این استان مثمرثمر باشد.

سرکار خانم اتابک معاونت گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان هرمزگان نیز بصورت ضمن حمایت از این طرح بزرگ انیمیشن، با تلاش بی وقفه و دلسوزانه جهت رونق صنعت توریست در استان هرمزگان پیگیر محقق شدن این مهم است. وی معتقد است هیچ استانی به اندازه استان هرمزگان ، جاذبه های گردشگری بکر و منحصربه فرد ندارد.

شایان ذکر است این سریال انیمیشنی در ۶۰ دقیقه و بیست قسمت ۳ دقیقه ای توسط آقایان امیرآریا و بابک پارسا در گروه دوبلاژ آریا در حال ساخت است و قرار است در روز ۵ مهرماه سال جاری که روز گردشگری است از آن بصورت رسمی رونمایی شود.

نکته جالب این است که شهرداران خوش ذوق برخی از شهرهای استان هرمزگان نیز بصورت جداگانه و کاملا” اختصاصی نیز برای معرفی جاذبه های شهرشان درخواست تولید انیمیشن نموده اند. شهرهای ؛ رودان و بندرخمیر با شهردارانی خوش ذوق و دلسوز که صنعت سبز توریست را مهم میدانند ، بصورت جداگانه سفارش ساخت انیمیشنی با موضوع معرفی جاذبه ها و ظرفیتهای گردشگری شهرشان به گروه دوبلاژ آریا داده اند.

اما باید خاطرنشان کرد که که علاوه بر اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی استان هرمزگان، انجمن صنفی واحدهای پذیرایی و چند منظوره گردشگری استان هرمزگان و رستورانها و تالار مهم شهر بندرعباس از جمله : رستوران امپراطور، رستوران پروشات، تالار های میثاق و نمونه نیز بصورت کاملا” جدی از این طرح بزرگ کردند که جا دارد از این حامیان صنعت توریست در استان نام برده شود ؛ آقایان رفعتی و محی آبادی، رئیس و نایب رئیس انجمن و آقایان ؛ حلمی، یوسفی، شجاعیان، ناصری از کسانی هستند که بصورت جدی و با همکاری کردن با گردشگری استان از این طرح بزرگ حمایت همه جانبه نموده اند.

 

 

 

 

بابک پارسا/

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *