چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

دیوان عالی آمریکا به نفع فرمان ضدمهاجرتی ترامپ رأی داد/ سفر اقوام ۲ درجه ایرانیان همچنان ممنوع خواهد بود

دیوان عالی آمریکا درخواست دولت ترامپ برای لغو شدن رأی یک دادگاه استیناف و عدم صدور مجوز ورود به پناهجویان تازه‌وارد و فامیل درجه ۲ اتباع ۶ کشور مسلمان را اجابت کرد.

بازخبر / دیوان عالی آمریکا در پی درخواست وزارت دادگستری این کشور، جلوی اجرای رأی دادگاه استیناف و ملغی شدن ممنوعیت سفر اقوام درجه ۲ مهاجران ۶ کشور خاص به آمریکا را گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا امروز از دیوان عالی آمریکا خواسته بود که در برابر رأی اخیر دادگاه استیناف بخش ۹ این کشور موضع بگیرد و راه را برای اجرای فرمان ضدمهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هموار کند.

قاضی دیوان عالی  «آنتونی کندی» هم با اجابت این با امضای رأیی یک برگی، اجرای رأی صادر از سوی دادگاه استیناف بخش ۹ را به صورت موقت لغو کرده است.

فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، فرمانی است که بر اساس اختیارات ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و در قالب فرمان اجرایی صادر شده و بر اساس آن، اتباع ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن از سفر به آمریکا منع می‌شوند.

آخرین مرحله از مخالفت‌ها با تصمیم ترامپ، روز جمعه شکل گرفت که طی آن، دادگاه استیناف بخش ۹ آمریکا که رسیدگی به فرجام‌خواهی پرونده‌های ۱۳ ایالت را بر عهده دارد رأیی صادر کرد که بر اساس آن، اقوام درجه ۲ اتباع فعلی آمریکا که ریشه در این ۶ کشور دارند، از ممنوعیت‌های فرمان اجرایی ترامپ معاف می‌شوند. (جزئیات این خبر)

بر اساس رأی امروز، همچنین ورود مهاجرینی که تأییدیه‌های مربوطه را از دولت آمریکا گرفته‌اند و یا در حال گذراندن مراحل اداری جذب پناهجو هستند، ممکن می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *