ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

صادرات لوازم آرایشی از ایران به آمریکا و ایتالیا

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده اعلام کرد از بنگلادش، هندوستان، ترکیه و امارات بیشترین محصولات آرایشی به کشور قاچاق می‌شود.

بازخبر / رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده اعلام کرد از بنگلادش، هندوستان، ترکیه و امارات بیشترین محصولات آرایشی به کشور قاچاق می‌شود.

بختیار علم‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیش از حد معمول در دنیا واردات محصولات آرایشی به ایران انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از دلایل واردات بی‌رویه به ایران مسئله قاچاق است، چرا که نسبت به محصولات تولیدشده اصلی با کیفیت و قیمت پایین‌تر به دست قاچاقچی رسیده و در نهایت در اختیار مصرف‌کننده قرارمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به هیچ وجه مشخص نیست محصولات آرایشی قاچاق در کدام یک از کشورهای دنیا تولید می‌شود، گفت: بنگلادش، هندوستان، ترکیه و امارات کشورهایی هستند که قاچاق محصولات آرایشی به ایران از طریق آنها انجام می‌شود و به دلیل مشکلات مختلفی که در این بخش وجود دارد، کماکان نتوانسته‌ایم در مقابل این پدیده اقدام مناسبی داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده افزود: یکی از مشکلات موجود در مورد اصلی یا تقلبی بودن محصولات آرایشی در دنیا این است که به دلیل کوچک بودن حجم این محصولات در ایران، نمی‌توان برچسب اصالت بر روی آنها نصب کرد علاوه بر این بسیاری از محصولات بدون بسته‌بندی در بازار عرضه می‌شوند و به طور حتم باید نسبت به جمع‌آوری و عرضه صحیح محصولات آرایشی اقدام کرد و بهترین راهکار این است که با  بررسی‌های انجام شده توسط سازمان غذا و دارو این محصولات تنها در فروشگاه‌های اصلی و داروخانه‌ها عرضه شوند تا کنترل آنها میسر باشد.

علم‌بیگی در ادامه با اعلام کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قاچاق محصولات آرایشی از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد به واردات رسمی محصولات آرایشی در کشور اضافه شده و این به معنای کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قاچاق است که علت آن کنترل بهتر در نحوه عرضه کالاهای وارداتی است.

وی در مورد صادرات محصولات آرایشی نیزخاطرنشان کرد: برخی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت و نیز کشورهای آسیای میانه از جمله کشورهایی هستند که محصولات آرایشی  تولیدشده در آنها صادر می‌شود و علاوه بر این کشورهای آمریکا و ایتالیا نیز به بازار صادرات ایران در این بخش اضافه شده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *