ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

برجام به تشدید تحریم‌ها انجامید/ تاسف از موفقیت سردار سلیمانی!

«… آن ها می گفتند فقط درصورتی این کار را خواهند کرد که در ابتدا همه تحریم ها لغو شود اما به جای آن ما برعکس عمل کردیم و تحریم ها علیه ایران را تشدید کردیم».

بازخبر /روزنامه نیویورک دیلی نیوز (nydailynews) در یادداشتی به قلم “دنیس راس” دیپلمات و نویسنده سرشناس آمریکایی از دولت ترامپ خواسته به جای کنار کشیدن از برجام، به فکر مقابله با موفقیت های سپاه قدس در منطقه باشد.

دنیس راس تاکید کرده، برجام توافق خوبی است که به جای لغو تحریم های ایران موجب تشدید تحریم ها علیه این کشور شده است.

خلاصه ای از این یادداشت که زیر عنوان “راه مناسب برای فشار بر ایران” تنظیم و منتشر شده درپی می آید:

موضع ترامپ درباره برجام مشخص است و وی کاملا با توافق هسته ای ایران مخالف می باشد اما مشکل اینجاست که آژانس بار دیگر پایبندی ایران به توافق را تایید کرده است.

بنابراین اگر دولت ترامپ در گزارش بعدی خود به گنگره، پایندی ایران را تایید نکند و به سوی کنار کشیدن از توافق پیش رود، آمریکا را منزوی ساخته و از آژانس و دیگر کشورهای مذاکراه کننده با ایران دور کرده است.

برجام توافق خوبی است. ایرانی ها بر سر برنامه هسته ای خود مذاکره کرده و محدودیت هایی را بر آن اعمال کردند. آن ها می گفتند فقط درصورتی این کار را خواهند کرد که در ابتدا همه تحریم ها لغو شود اما به جای آن ما برعکس عمل کردیم و تحریم ها علیه ایران را تشدید کردیم.

اکنون وقت آن است که فشارهای خود را علیه فعالیت های سپاه قدس در منطقه و شبه نظامیان حامی ایران متمرکز سازیم و نشان دهیم که فعالیت های آنان برای ایران هزینه ساز خواهد بود.

متاسفانه  [سردار] قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در فعالیت های خود در سراسر منطقه موفق بوده. حضور ایران در سوریه و عراق تقویت شده است و توانسته موشک ها و مشاوران حزب الله را به حوثی های یمن برساند.

در این زمان ما نیاز داریم که متحدان اروپایی را متقاعد سازیم تا در افزایش هزینه علیه ایرانی ها با  ما همراه شوند نه اینکه با کنار کشیدن از برجام آن ها را از خود دور سازیم.

اینکه دولت ترامپ درحال بازنگری سیاست خود در برابر ایران است کار خوبی است اما باید از فرصت برجام استفاده کنیم و به ایرانی ها نشان دهیم که رفتن به سمت سلاح هسته ای واقعا برای آنان هزینه آور خواهد بود.

۱۱۱

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *