آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رنجبریان : امیدوارم شکایتمان منجر به حکم جلب رئیس سابق هیئت فوتبال نشود/ با هیچ‌کس دعوا و خصومتی نداریم

دبیر هیئت فوتبال استان هرمزگان بابیان اینکه شکایت از رئیس سابق هیئت فوتبال هرمزگان تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه به نتیجه برسیم، ابراز کرد: با هیچ‌کس دعوا و خصومتی نداریم و موظفیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و پیگیری کنیم

بازخبر / دبیر هیئت فوتبال استان هرمزگان بابیان اینکه شکایت از رئیس سابق هیئت فوتبال هرمزگان تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه به نتیجه برسیم، ابراز کرد: با هیچ‌کس دعوا و خصومتی نداریم و موظفیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و پیگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، قاسم رنجبریان شب گذشته(۱۵ شهریور) در مراسم روز جهانی داور در بندرعباس، بابیان اینکه تمام کمیته‌ها به هم وصل هستند تا یک بازی برگزار شود، اضافه کرد: اصلی حلقه زنجیر کمیته‌ها، کمیته داوران است که اگر کنار گذاشته شود هیچ مسابقه‌ای برگزار نخواهد شد.

دبیر هیئت فوتبال استان هرمزگان با اشاره به اینکه حضور مداوم داوران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانع از حضور مؤثرشان در زمین فوتبال خواهد شد، تصریح کرد: با منطقی صحبت کردن در فضای مجازی مخالف نیستم اما اینکه بخواهیم فردی را بکوبیم امری اشتباه است.

رنجبریان بابیان اینکه هرکسی به عملکرد هیئت فوتبال یا کمیته داوران نقدی دارد می‌تواند از طریق حضوری بیان کند، اظهار کرد: اینکه بخواهیم با جوسازی در فضای مجازی فردی را له یا بکوبیم امری شایسته نیست و انتقاد کردن در شبکه‌های اجتماعی برای داوران نان و آب نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت هیئت جدید ۲۱ داور را به مسابقات مختلف کشوری معرفی کردیم، بیان کرد: بین هیچ داوری تفاوت قائل نشدیم بلکه همه را به چشم یکسان دیده و می‌بینیم.

رنجبریان با انتقاد از عملکرد هیئت سابق فوتبال هرمزگان که در طول فعالیتش سبب درجا زدن داوری استان شد، اضافه کرد: در این مدت هیچ داوری به مسابقات سطح نخست کشور معرفی نشد اما خوشبختانه در حال حاضر با تلاش‌های کمیته داوران و رایزنی‌های صورت گرفته خبرهای خوشی در راه است تا بتوانیم به جایگاه سابق خود بازگردیم.

دبیر هیئت فوتبال استان هرمزگان با اشاره به آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال استان هرمزگان از ۱۳ مهرماه، تصریح کرد: باید کمیته داوران آخرین تغییرات را با برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی به باشگاه‌ها یادآور شود تا باشگاه‌ها در کوران مسابقات ابراز بی‌اطلاعی نکنند.

وی همچنین از فیلمبرداری تمامی مسابقات فوتبال استان در فصل جاری به دلیل کاهش اعتراضات و رسیدگی صحیح به امر داوری و حواشی مسابقات خبر داد.

رنجبریان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به گلایه داوران در خصوص عدم پرداخت مطالبات سال‌های گذشته، افزود: متأسفانه کل بدهی هیئت سابق فوتبال ۱۵۸ میلیون تومان بود یعنی تمام پولی که در سال‌های گذشته اضافه مانده بود و باید مطالبات داوران به‌وسیله آن وصول می‌شد برداشت و خرج شده است که مورد تائید ما و قانون نیست و باید این ۱۵۸ میلیون تومان بازگردد و حق داوران پرداخت شود.

وی بابیان اینکه تمام مراحل قانونی را طی کرده و رسماً شکایت کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان شهریورماه به نتیجه برسیم، ابراز کرد: با هیچ‌کس دعوا و خصومتی نداریم و موظفیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و پیگیری کنیم.

رنجبریان در خصوص مشکلات مالی باقیمانده از مسئولان سابق هیئت فوتبال هرمزگان، خاطرنشان کرد: چندین جلسه با مدیرکل و معاونین ورزش و جوانان استان گرفتیم اما نتیجه‌ای نداشت و مجبور شدیم که روال قانونی را پیگیری کنیم.

دبیر هیئت فوتبال استان هرمزگان با اشاره به اینکه زمانی که فعالیت هیئت فوتبال با تیم مدیریتی جدید آغاز به کارکرد طی جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان استان تمامی این موارد عنوان شد، تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور دانشور، مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در دی‌ماه سال گذشته برگزار و قرار شد مبلغ حدود ۷۰ میلیون تومان که در شهریور ۹۵ برداشت‌شده، بازگردانده شود و مابقی را اداره کل پرداخت کند این در حالی است تا آنجایی که اطلاع داریم در آن زمان هیچ مسابقاتی برگزار نشده است و علت برداشت این مبلغ مشخص نیست!

وی بابیان اینکه مهلت پرداخت این مبلغ یک‌ماهه بود اما تاکنون هیچ مبلغی واریز نشده است، اضافه کرد: اردیبهشت‌ماه شکایت رسمی کردیم و اکنون پرونده‌های هیئت فوتبال از سال ۹۰ تا ۹۴ نزد سازمان بازرسی است و حتی قاسم پرویز مسئول دفتر ارزیابی و عملکرد اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان به وجود ۶۶ مورد تخلف در این پرونده‌ها اشاره کرد اما نمی‌دانم چرا اداره کل ورزش و جوانان تاکنون در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداده است.

رنجبریان با اشاره به اینکه اکنون وکیل رسمی پیگیر شکایت رسمی‌مان از رئیس سابق هیئت فوتبال استان هرمزگان است، افزود: آقایان دو بار در جلسات فراخوانده شده حاضر نشدند و اگر تا ۲۰ شهریور این موضوع به نتیجه نرسد وکیل اعلام کرده است که مجبور به گرفتن حکم جلب می‌شویم که البته امیدوارم این موضوع به‌حکم جلب نرسد!

وی در پایان بابیان اینکه مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان فاکتور خرید البسه ورزشی نزد ما وجود دارد که مشخص نیست چرا هیئت فوتبال این حجم خرید داشته است، اظهار کرد:امیدوارم آقایان جوابگوی این موارد باشند و تا پایان شهریورماه این پرونده ختم به خیر شود وگرنه حتی اگر این وکیل فعلی نتواند پرونده را پیش ببرد از طریق وکیل دیگری اقدام می‌کنیم و به مدیرکل ورزش و جوانان استان هم اعلام کرده‌ام که امیدوارم این موضوع به‌جاهای باریک کشیده نشود.

همچنین در ادامه رئیس کمیته داوران استان هرمزگان اظهار کرد: این مراسم نمی‌تواند جبران زحماتی باشد که داوران استان کشیده‌اند و تنها یک یادگاری است.

محمود رئیسی بابیان اینکه از نظر بنده خیلی از داوران استان باید در سطح کشوری بدرخشند، افزود: برای رسیدن داوران استان به جایگاه خودشان در سطح کشور از هیچ تلاشی دست‌بردار نیستم زیرا اعتقاددارم توان داوران هرمزگانی بسیار بالا است اما عدم‌حمایت کافی از داوران باعث شده است که جایگاه مناسبی در داوری کشور نداشته باشند.

رئیس کمیته داوران فوتبال هرمزگان بیان کرد: این‌که چند داور در رده‌های پایه و یک یا دو داور در لیگ‌های دسته دوم و سوم داشتیم، به‌هیچ‌وجه زیبنده استان هرمزگان نبود.

وی خاطرنشان کرد: هرمزگان در چند سال گذشته داور در لیگ‌های برتر و یک داور و کمک‌داور برای قضاوت نداشتیم و این موضوع واقعاً جای تأسف دارد.

رئیسی اظهار کرد: برای نخستین باریک کوبل داوری شامل سه داور از استان هرمزگان در لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: عباس صادقی به‌عنوان داور وسط، مهدی جلوداری و نجف پناهی نیز به‌عنوان کمک‌داور در این کوبل حضور دارند و در فصل پیش رو در رقابت‌های لیگ دسته اول کشور به قضاوت می‌پردازند.

رئیسی افزود: در لیگ دسته دوم فوتبال کشور نیز ۲ کوبل داوری، برای لیگ دسته سه فوتبال کشور ۳ کوبل داوری را دارا هستیم و در لیگ‌های پایه نیز ۴ کوبل داوری را از استان هرمزگان در رقابت‌های مختلف دارا هستیم.

وی اضافه کرد: آقای عباس صادقی که برای قضاوت در لیگ دسته اول کشور امسال قرار به قضاوت دارد، ۲ سال است که در کلاس‌های قضاوت این لیگ شرکت دارد که به دلیل عدم‌حمایت تاکنون در لیگ‌های دسته پایین‌تر قضاوت کرده است و امیدواریم امسال در رقابت‌های دسته اول کشور بتواند سوت بزند.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای حضور داوران هرمزگانی برای قضاوت در لیگ برتر فوتبال کشور پس از اعلام بازنشستگی علیرضا کناری تاکنون اقدامی نکرده‌ایم و اگر در فصل پیش رو عباس صادقی بتواند قضاوت‌های خوبی را در لیگ دسته اول داشته باشد گزینه ما برای قضاوت در لیگ برتری است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل ما در حق‌الزحمه داوران بوده است که در سال‌های گذشته بیشتر مطالبات داوران پرداخت‌نشده است و باعث به وجود آمدن دلخوری‌هایی برای این قشر شده است، همچنین در جذب اسپانسر برای خرید تجهیزات داوری نیز مشکلاتی را دارا هستیم.

رئیسی افزود: امسال توانستیم در کلاس‌های قضاوت برای فوتبال ساحلی یک نماینده را داشته باشیم که وی در لیگ دسته اول فوتبال ساحلی قضاوت کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون کلاس فوتبال ساحلی در هرمزگان را نداشته‌ایم و به دنبال این موضوع هستیم که در آبان ماه سال جاری کلاس‌های داوری را برگزار کنیم و در حال حاضر ۲۲ نفر را برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌ایم و اگر بتوانیم حتی ۱۰ نفر از این تعداد را جذب کنیم، حرکت بزرگی را در قضاوت فوتبال ساحلی برای هرمزگان انجام داده‌ایم.

مسئول کمیته داوران فوتبال هرمزگان تصریح کرد: در زمینه داوری فوتسال نیز پس از چندین سال توانستیم داوران فوتبال را از فوتسال جدا کنیم و نخستین دوره داوری فوتسال را نیز برگزار کرده‌ایم و در حال حاضر ۱۷ داور متخصص در این زمینه را دارا هستیم.

وی ابراز کرد: در لیگ‌های پایه نیز بانوان را برای داوری معرفی کرده‌ایم و در سایر لیگ‌ها نیز اگر به داوری بانوان نیاز باشد ۴ نفر را به فدراسیون معرفی کرده‌ایم.

رئیسی در پایان گفت: همچنین آقایان علیرضا کناری و علیرضا صفا به‌عنوان ناظران داوری از هرمزگان هستند و ۹ نفر نیز از هرمزگان در رقابت‌های مختلف به‌عنوان نماینده فدراسیون در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از پیشکسوتان، داوران و خبرنگاران فعال حوزه ورزش استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *