اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
روسیه:

آمریکا قصد بازرسی از کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد نهادهای امنیتی آمریکا قصد بازرسی از ساختمان کنسولگری روسیه در سان‌نفرانسیسکو و حتی تفتیش محل سکونت کارگران کنسولگری را دارند.

بازخبر / سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد نهادهای امنیتی آمریکا قصد بازرسی از ساختمان کنسولگری روسیه در سان‌نفرانسیسکو و حتی تفتیش محل سکونت کارگران کنسولگری را دارند.

ماریا زاخارووا گفت که این اقدام مقام‌های آمریکایی تهدیدی مستقیم علیه امنیت شهروندان روسیه است: «این درخواست مقام‌های آمریکایی در کنار اقدام آنها برای ضبط وسایل گران‌قیمت دولت روسیه، تهدیدی مستقیم علیه امنیت شهروندان روسیه است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که قرار است این بازرسی‌ها توسط مأموران «اف‌بی‌آی» انجام شوند. وی گفت که چنین بازرسی‌هایی مستقیماً در تناقض با مصونیت دیپلماتیک کارکنان سفارت روسیه قرار دارند.

مقام روس گفت که مسکو، به شدت با اقدام وزارت خارجه آمریکا در تعطیل کردن سه ساختمان دیپلماتیک روسیه مخالف است.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته به کارکنان کنسولگری روسیه تنها از ۱۲ ساعت قبل اعلام شده که منزل آنها مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که دولت ترامپ با اعلام تصمیم برای تعطیلی این اماکن دیپلماتیک حتی از اقدام باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اخراج دیپلمات‌های روسیه هم پا را فراتر گذاشته است.

همزمان، خبرگزاری آسوشیتدپرس از خروج دود سیاه از ساختمان کنسولگری روسیه در «سان‌فرانسیسکو» خبر داد، اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

 وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور دستور تعطیلی کنسولگری روسیه درشهر ««سان‌فرانسیسکو» » را صادر کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اقدام ماه قبل روسیه در کاهش شمار دیپلمات‌های آمریکایی آمده است: «در راستای حفظ فضای تساوی که روس‌ها خواهان آن بودند، ما از دولت این کشور می‌خواهیم سرکنسولگری‌اش در «سان‌فرانسیسکو»  دفاتر وابسته آن در واشنگتن دی‌سی و یک شعبه کنسولگری در نیویورک‌ را تعطیل کند. لازم است تعطیلی این اماکن تا ۲ سپتامبر تکمیل شود.»

دولت روسیه ماه گذشته اعلام کرد که به سفارت آمریکا ابلاغ کرده تا اول ماه سپتامبر شمار کارکنان خود را به ۴۵۵ نفر، یعنی به تعداد کارکنان روسیه در آمریکا کاهش دهد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «با این اقدام، هر دو کشور سه کنسولگری خواهند داشت. علی‌رغم عدم تساوی در شمار شعبات دیپلماتیک و کنسولگری، تصمیم گرفته‌‌ایم به دولت روسیه اجازه دهیم برخی از شعبات خود را حفظ کند تا جلوی روند نزولی در روابط دوجانبه را بگیریم.»

وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده اکنون که واشنگتن به سمت «تمایل روسیه برای تساوی» گام برداشته، دو طرف از اقدامات تلافی‌جویانه بیشتر اجتناب کرده و به سمت هدف اعلام‌شده رئیس‌جمهور آمریکا، یعنی بهبود روابط حرکت کنند.

 در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آماده است در صورت لزوم اقدامات بیشتری انجام دهد.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *