آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
استاندار هرمزگان در سومين جلسه شوراى ادارى:

درآمدهاى دولت با هزینه‌هاى موجود تطابق ندارد و با کسرى بودجه روبرو هستیم / بانک‌ها از بنگاه‌دارى دست بردارند

استاندار هرمزگان گفت: درآمدهاى دولت در پنج ماهه نحست سال ١٣٩۶ با هزینه‌هاى موجود تطابق ندارد و با کسرى بودجه روبرو هستیم و خواستار جذب سرمایه‌گذار خصوصى و خارجى هستیم.

بازخبر /  از بندرعباس، جاسم جادری عصر دیروز در سومین جلسه شوراى ادارى استان هرمزگان که با حضور سید ضیاء هاشمى سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناورى در تالار غدیر فرماندارى بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: امروز دولت‌مردان ما باید شهید باهنر و رجایی را الگوى خود قرار دهند.

وی با اشاره به ماندگاری نام نیک شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: علت ماندگاری نام شهیدان رجایی و باهنر خصوصیت اخلاقی، کاری و اجتماعی آنها بود و اگر نام نیک شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ ماندگار شده به دلیل صداقت، اخلاص و تنظیم رابطه خوب با خداوند متعال است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: امروز دولتمردان ما باید شهیدان رجایی و باهنر را برای انجام کارها الگو قرار دهند زیرا در شرایط فعلی مشکلاتی وجود دارد که اگر بخواهیم آنها را حل و برطرف کنیم راهی جز الگو برداری از این دو شهید نداریم.

جادری مسئله بیکاری و مشکلات اقتصاد در کشور را یک معضل دانست و عنوان کرد: امروز مسئله بیکاری و مشکلات اقتصاد به عنوان یک معضل شناخته می‌شوند تا مشکل، زیرا از نظر حقوقی بین مشکل و معضل تفاوت وجود دارد و مشکل به آسانی حل و مرتفع می‌شود اما معضل نیاز به تلاش و زمان بیشتر و راه حل‌های متعددی دارد.

وی خاطرنشان کرد: نظام بانکی، نبود تعادل در بودجه ، مسئله آب و مشکلات محیط زیست از جمله مسائلی است که باید در چهار سال آینده حل شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: برای حل مشکلات اقتصاد و معضل بیکاری راهی جز سرمایه‌گذاری‌های جدید نداریم که این امر نیازمند دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و باید بانک ها و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به میدان بیایند، در غیر این صورت اهداف برنامه ششم و بودجه سال ‌جاری محقق نخواهد شد.

جادری خاطرنشان کرد: هدف دولت در برنامه چهار ساله پیشرو حل مشکل بیکاری، مبارزه با فقر و تبعیض اجتماعی است و این مهم تنها با همدلی و همکاری مسؤولان و مدیران امکان‌پذیر است.

وی تورم تک رقمی را یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و گفت: تورم تک رقمی و رشد اقتصادی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که حفظ آن نیاز به تلاش همه جانبه در این زمینه دارد.

جادری با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، بیان کرد: هرمزگان در اقتصاد دریا محور، طرح های بزرگ شیلاتی، صنعتی و معدنی ظرفیت‌های بزرگی دارد و گام‌های خوبی در این زمینه‌ها برداشته شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های استان از شرق تا غرب نامحدود است و می تواند به عنوان کارگاه سازندگی و عمرانی مورد توجه قرار گیرند.

جادری با بیان اینکه حل و پیگیری مشکلات مردم استان از وظایف استانداری است، اضافه کرد: متاسفانه برخی از مدیران در حوزه خود کم‌کاری می‌کنند و اگر شخصی گلایه و یا مشکل خود را با استانداری در میان بگذارد با وی برخورد می‌کنند که این امر پسندیده نیست و حل مشکل مردم از وظایف مدیران است و اگر مدیری از عهده این مهم برنیاید با وی برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: مهم‌ترین معضل پیش روى دولت، بیکارى و مشکلات اقتصادى است و علاوه بر آن نظام بانکى و نبود تعادل در بودجه نیز معضلات دیگر هستند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هدف اصلى دولت در برنامه ۴ ساله پیش رو حل مشکل بیکارى است، گفت: بیش از ٩۵٠ هزار شغل با همت بالا و تلاش مضاعف، قابل تحقق است.

جادری عنوان داشت: درآمدهاى دولت در پنج ماهه نحست سال ١٣٩۶ با هزینه‌هاى موجود تطابق ندارد و با کسرى بودجه روبرو هستیم و خواستار جذب سرمایه‌گذار خصوصى و خارجى هستیم.

وی ادامه داد: تلاش دولت بر نگه‌داشتن تورم تک رقمى است، باید اقتصاد را مردمى کرد و سود بانک‌ها باید کاهش پیدا کند و بانک‌ها از بنگاه‌دارى دست بردارند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه صنایع نیازمند نوسازى است، افزود: اتکا به درآمدهاى غیرنفتى در اصل قرار بگیرد که امیدواریم به اهداف کلان مورد نظر برسیم.

جادری در پایان با بیان اینکه امیدواریم منظقه آزاد جاسک به تصویب برسد چراکه ده‌ها پروژه در این منطقه قابل پیگیرى است، تصریح کرد: جزایر ما به عنوان مقصد گردشگرى مى‌تواند درآمدزا باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *