آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
کارگردان مستند «6 روز در پرنسس گیت»:

اگر فیلمم ساخته نشود همه اسناد را فاش می‌کنم/ اثبات می‌کنم پایه به وجود آمدن داعش، انگلیس است

کارگردان مستند «۶ روز در پرنسس گیت» گفت: اگر این فیلم ساخته نشود فیلم‌نامه و همه اسناد موجود در مورد داستان حمله به سفارت ایران به انگلیس را عمومی می‌کنم تا همه مردم ایران در مورد انگلیس و اتفاقی که در سفارت افتاد، بدانند.

بازخبر / از اصفهان، کافه نقد این هفته اصفهان یک‌شنبه‌شب با اکران فیلم «۶ روز» ساخته سال ۲۰۱۷ کشور انگلستان و نقد و بررسی آن برگزار شد.

سید محمد حسینی منتقد سینما در ابتدا اظهار کرد: فیلم به لحاظ ساختاری خیلی ضعیف بود، اما موضوع ملتهبی دارد و به ایران مربوط است، اما خیلی از آن خبر نداریم؛ عباس‌میرزایی مستند خوبی در همین رابطه ساخته و یک فیلم‌نامه سینمایی در همین رابطه نوشته است، اما به دلایلی ساخته نمی‌شود که موضوعی است که پرداختن به این موضوع را جذاب‌تر می‌کند.

مرتضی‌علی عباس‌میرزایی نیز عنوان کرد: فیلم ۶ روز فیلم خوبی نیست و در رتبه‌های آخر فیلم‌های ایران‌هراسی است؛ در روایت فتح پروژه‌ای به اسم «استخوان لای زخم» که از مهدویان است که هیچ‌گاه پخش نشد، در فیلم استخوان لای زخم خیلی گذرا از کنار موضوع رد شدیم تا اینکه در سال ۸۶ به دنبال این موضوع رفتم.

وی افزود: از سال ۸۶ درخواست‌های زیادی به وزارت امور خارجه و بقیه نهادهای درگیر موضوع برای کسب اطلاعات دادیم که با آن موافقت نشد، اما خسته نشدم و در داخل و خارج از کشور به دنبال کسب مستندات رفتم.

نویسنده و کارگردان سینما مطرح کرد: همان‌طور که در فیلم می‌بینیم «ام آی ۶» تمام صداهای داخل سفارت را شنود می‌کند و هر شب برای پلیس انگلیس و دولت ایران می‌فرستادند و شهید بهشتی می‌شنیدند و اگر جایی را لازم می‌دانستند برای امام پخش می‌کردند، صداهایی که موجود است عجیب، تکان‌دهنده و سرشار از ایمان و وطن‌پرستی است و سؤال بزرگ این است که چرا این‌قدر سکوت و غفلت بعد از این همه سال در این رابطه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: سه سال پیش تحقیقات ما تمام شد که متوجه شدیم کارگردانی در انگلستان دارد این فیلم را می‌سازد، در داخل به همه درخواست دادیم که بهتر است ما با وجود فیلم‌نامه آماده آن را بسازیم، اما هیچ‌کس جوابگوی این دغدغه نبود، این بود که تصمیم گرفتیم انزوا را بسازیم و پس از آن سراغ این فیلم‌نامه برویم که این شائبه به وجود نیاید که من برای ساختن فیلم نخستم در حال تلاش هستم.

عباس‌میرزایی در ادامه تشریح کرد: اگر این فیلم ساخته نشود فیلم‌نامه و همه اسناد موجود را عمومی می‌کنم تا همه مردم ایران در مورد انگلیس و اتفاقی که در سفارت افتاد اطلاع داشته باشند، زمانی که فیلمم را ساختم به همه ثابت می‌کنم که انگلیس پایه اصلی به وجود آمدن داعش است.

وی بیان کرد: همه انسان‌های داخل سفارت منتظر شهادت بودند و هیچ‌کدام از دیالوگ‌های داخل فیلم «انگلیسی ۶ روز» درست نیست.

پژوهشگر و مستندساز تأکید کرد: واقعه طبس ۵ اردیبهشت و واقعه گروگان‌گیری در سفارت ایران ۱۰ اردیبهشت اتفاق می‌افتد، یعنی گروگان‌گیران در زمان واقعه طبس منتظر آن عملیات بودند؛ جنازه ۴ تروریست هم در ساختمان پیدا می‌شود، اما نفر پنجم که زندانی می‌شود در سال ۲۰۰۸ از زندان آزاد می‌شود و از سال ۲۰۱۰ کسی آن را ندیده است.

وی در پایان یادآور شد: ایرانی‌های مقیم انگلیس کفن‌پوش در زمان حادثه به محل حادثه می‌آیند و شعار می‌دهند که ما را با افراد درون سفارت جابجا کنید و ما آماده شهادت هستیم؛ در تمام این روزها که اتفاق گروگان‌گیری انجام می‌شود رسانه‌های جهانی علیه ایران و در مظلوم‌نمایی تروریست‌ها اخبار را محاوره می‌کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *