اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

شرکت‌های دارای شکایت اینترنتی معرفی شدند+اسامی

وزیر ارتباطات که وعده داده بود به عنوان بهترین راه نظارت، شنبه اسامی شرکت‌های کم فروش اینترنتی را رسانه‌ای کند، در آخرین ساعات امروز اسامی شرکت‌هایی که شکایت اینترنتی داشته‌اند منتشر شد.

بازخبر / وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی وعده رسانه‌ای کردن نام شرکت‌های کم فروش در حوزه ICT را داده بود.

محمد جواد آذری جهرمی گفته بود: «مردم از کم‌فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استان‌ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است. هیچ ترسی هم از هیچکسی نداشته باشید و ملاحظه‌ای نکنید. شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه کسی رعایت نمی‌کند. نمی‌شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم.»

فارس امروز در گزارشی با عنوان «شنبه موعود اعلام اسامی شرکت‌های کم‌فروش اینترنت فرا رسید/ وزیر جوان ارتباطات تابوی غول‌های متخلف ICT را می‌شکند؟» با اعلام سررسید این وعده، نوشت: صدای شکایت کاربران حوزه ICT از شرکت‌های ارائه دهنده خدمت تاکنون همواره بلند بوده اما به جز موارد حادی که به رسانه‌ها کشیده می شد اغلب به گوش کسی نمی رسید به همین دلیل بی نتیجه بودن شکایات از شرکت های دارای پول و قدرت حوزه ICT دیگر در ذهن مشترکان نهادینه شده است. اما اکنون که وزیر جوان ارتباطات خود موضوع برخورد با متخلفان از طریق رسانه‌ای کردن نام آنها را مطرح کرده باید صبر کرد تا دید عمل محیرالعقول شکست تابوی کم فروشان در حوزه ICT سرانجام به نتیجه خواهد رسید و وزیر جوان از این آزمون سخت بیرون خواهد آمد یا خیر.»

در آخر ساعت امروز رگولاتوری لیستی از شرکت های اینترنتی که شکایت داشته اند را اعلام کرد. این اپراتورها بیش از ۲۰ شکایت در حوزه اینترنت پرسرعت داشته‌اند.

حسین فلاح جوشقانی سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز در این باره، گفت: حدود ۶ درصد مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ مربوط به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بوده که در ۴ بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

وی افزود: درصد کمی از شکایت های ثبت شده مربوط به اینترنت است با این حال در کنار نظارت جدی رگولاتوری، باید اطلاع رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روش های جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارائه شود.

به گفته وی آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی اعلام می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *