اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
به زودی انجام خواهد شد؛

سفر متقابل دیپلمات‌های ایران و عربستان

«… روادید برای سفر دیپلمات های دو کشور صادر شده و فقط اقدامات نهایی جهت انجام این کار باقی مانده است».

بازخبر / خبرگزاری رویترز (Reuters) اظهارات “محمد جواد ظریف” درباره طرح سفر متقابل دیپلمات های ایران و عربستان را منعکس کرد.

رویترز نوشت: تهران روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران و عربستان سعودی به زودی طرح سفر متقابل دیپلماتیک را اجرا خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، این خبر نشان از گرم شدن احتمالی روابط بین دو رقیب منطقه ای دارد که روابط خود را قطع کرده بودند.

دیلی استار (Dailystar) نیز در گزارشی زیر عنوان “ایران و عربستان، سفر متقابل دیپلماتیک انجام می دهند” به انعکاس این خبر پرداخته است.

دیلی استار نوشت: “محمد جواد ظریف” وزیر خارجه ایران به خبرگزاری ایسنا گفته این دیدارها می تواند پس از پایان مراسم حج و در ماه سپتامبر انجام شود.

به گفته آقای ظریف، روادید برای سفر دیپلمات های دو کشور صادر شده و فقط اقدامات نهایی جهت انجام این کار باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حمله به سفارت عربستان به عنوان اقدامی اشتباه که خسارت های غیرقابل جبرانی را به روابط دوجانبه تهران-ریاض زده، انتقاد کرده است.

وزیر خارجه ایران همچنین خواستار بازنگری عربستان در برخی سیاست هایش شده است؛ بازنگری که به گفته آقای ظریف در راستای منافع ریاض بوده و با عکس العمل مثبت ایران نیز مواجه خواهد شد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *