اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تخلیه و بارگیری بیش از ۴۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رقم بیش از ۴۲ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا و افزایش صادرات مواد غیر نفتی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری این استان طی پنج ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

 باز خبر, به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای شهریور ماه جاری، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع ۴۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۸۲۴ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان با رشد ۲۲ درصدی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده در این بنادر، ۲۶ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۴۸۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۵ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۴۲ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

*رشد۵۷ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی

این مسؤول حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان حجم کل کالاهای صادر شده در بخش نفتی طی پنج ماه ابتدای سال ۹۵ را ۶ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۸۳ تن اعلام کرد و از افزایش ۵۷ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.

ایدنی گفت: طی این مدت، یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۳۱۳ تن انواع کالا در بخش نفتی وارد شده است.

*ترانزیت ۴۱ هزار تن کالای نفتی به خارج از کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ترانزیت ۴۱ هزار و ۷۰۳ تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر این استان طی سال جاری خبر داد.

این مسؤول بیان کرد: همچنین در مدت یادشده ۷ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۴۳ تن از اینگونه فرآورده‌ها کابوتاژ شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: همچنین بیش از ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۱۵۵ تن کالای غیرنفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۱۵ درصدی است.

*رونق ترانشیپ کالاهای غیرنفتی

وی گفت: طی پنج ماه ابتدای سال جاری، بالغ بر ۶۸۱ هزار تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که افزایش ۲۹ درصدی را در این رابطه شاهد بودیم.

ایدنی بیان کرد: طی مدت یاد شده، یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۷۰۱ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان با رشد ۳ درصدی ترانزیت شده است.

این مسؤول همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی پنج ماه ابتدای سال ۹۵ را ۱۴ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۵۰۶ تن را با رشد ۵۵ درصدی اعلام کرد.

*تخلیه و بارگیری از ۸۶۴ هزار TEU کانتینر

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۶۴ هزار و ۴۳۲ TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که در این بخش افزایش ۲۸ درصدی به ثبت رسید.

*پهلوگیری بیش از ۱۶ هزار فروند شناور با رشد ۲۲ درصدی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی پنج ماه ابتدای سال ۹۵ را بیش از ۱۶ هزار فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۲ هزار و ۱۵۱ فروند شناور بالای یک هزار تن و ۱۳ هزار و ۸۹۰ فروند از کشتی‌های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر یک هزار تن وزن داشته‌اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها به بنادر تجاری این استان، گفت: پهلوگیری شناورها طی این مدت، در مجموع ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

*ثبت ترابری ۷ میلیون نفر سفر دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درپایان ضمن اشاره به اهمیت ویژه این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸ میلیون و ۷۱۲هزار و ۴۵۰ نفر سفر جابه‌جایی مسافران در بنادر مسافری و چندمنظوره این استان به ثبت رسید.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *