اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

ضرورت توجه به توسعه متوازن شهرهای استان هرمزگان

مدیر شهرسازی و معماری با اشاره به نقش و موقعیت مهم استان هرمزگان در زمینه توسعه اقتصاد غیرنفتی و ترانزیت کالا و همچنین توسعه سواحل مکران ، بیان کرد: با توجه به اهمیت شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان، در سالیان اخیر شاهد رشد شتابان و بی رویه این شهر هم به لحاظ جمعیت و هم به لحاظ وسعت و از طرف دیگر شاهد رشد و رونق کمتر شهرهای غرب و شرق استان بودیم.

دکتر گورانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازخبر  گفت: عملکرد شبکه شهری شهرهای استان گویای وجود شکاف بین شهر مرکز استان با شهرهای متوسط و همچنین شهرهای متوسط با کوچک است.

دکتر گورانی افزود: توجه به توسعه متوازن شهرهای شرق و غرب استان به لحاظ توسعه شهری پایدار میتواند مشکلات شهر مرکز استان را کاهش داده و از بارگذاری های غیرضروری در این شهر بکاهد و همچنین روند مهاجرت را معکوس نماید. از طرف دیگر تعیین تکلیف زمینها و اراضی که به عنوان ذخیره در طرح های توسعه شهری درنظر گرفته شده اند باعث جلوگیری از تصرف بی رویه و بی برنامه این اراضی می گردند که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام به آماده سازی این اراضی با توجه به نیاز مردم هر شهر به سکونت و سایر خدمات شهری با همکاری شهرداری ها نموده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: این امر گام مثبتی در راستای تحقق توسعه شهری شهرهای شرق و غرب استان هم به لحاظ توسعه متوان شهری و هم جلوگیری از تصرف اراضی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت در این شهرها می باشد. از آنجایی که این اراضی هم برای سکونت و هم خدمات شهر درنظر گرفته شده اند، تصرف آنها می تواند شهر را از خدمات زیربنایی و روبنایی محروم نماید.
دکترگورانی اظهار امیدواری کرد که با توجه به این برنامه بتوانیم گام موثری از لحاظ اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و همچنین حفظ و استفاده بهنه و برنامه ریزی شده از اراضی، بهبود سیما و منظر شهری در استان و مهمترین اولویت اصلی که تامین نیازهای سکونتی، رفاهی و خدماتی شهروندان است برداریم. در این راستا در شهرهای میناب، سیریک و جاسک در شرق استان و همچنین بندرلنگه، بندرکنگ و بستک در غرب استان اقداماتی صورت پذیرفته که میتواند زمینه توسعه همه جانبه را فراهم نماید.

 

 

بابک پارسا/

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *