آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

طرح حفاظت مشارکتی در عرصه های منابع طبیعی هرمزگان در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مراتع هرمزگان به صورت مشارکتی حفاظت می شود.

به استناد ماده ۱۲ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی ومنابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹ دولت می بایست جهت کنترل و کاهش عوامل تخریب از طریق بکارگیری بخش های غیردولتی به گونه ای عمل کند که پوشش حمایتی و حفاظتی جنگل ها و مراتع افزایش یابد بدین منظور سازمان جنگلها ، مراتع و به تبع آن اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پروژه های حفاظت مشارکتی را برنامه ریزی نموده است.

طرح حفاظت مشارکتی با کمک مرتعداران و بومیان مناطق از سال ۹۴ در هرمزگان آغاز شده است.

به گزارش باز خبر ؛امید ذاکری گفت : تا کنون ۱۸۳ فقره تفاهمنامه با مردم برای حفاظت مشارکتی منعقد شده است.

وی گفت : در طرح حفاظت مشارکتی مردم در مراقبت از عرصه های منابع طبیعی ، جنگلها و مراتع تلاش می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود : مرتعداران پس از دریافت کارت مرتع بانی و انعقاد قرارداد با اداره کل منابع طبیعی استان کار خود را آغاز می کنند.

ذاکری گفت : مرتع بانان به نمایندگی از منابع طبیعی مشابه ضابطین هستند که می توانند جلوی تخلفات را بگیرند و به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : مردم می توانند با تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ تخلفات آتش سوزی ، تصرف و تخریب ، چرای بی رویه دام ، قاچاق چوب و گیاهان دارویی را اطلاع دهند.

هرمزگان بیش از ۴ میلیون هکتار مرتع دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *