ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
گالف نیوز؛

واکنش عربستان به خبر درخواست میانجیگری با ایران

«… این مقام عربستانی همچنین جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرده است».

بازخبر /  عربستان سعودی، درخواست از کشور عراق برای میانجیگری بین این کشور و ایران را تکذیب کرد.

به نوشته گالف نیوز (gulfnews)، این خبر را اولین بار یک منبع رسمی سعودی به خبرگزاری این کشور اعلام کرده است.

این منبع که نامی از وی برده نشده گفته اخباری که در این باره در رسانه های خبری پخش می شود “کاملا نادرست هستند”.

میدل ایست مانیتور (Middle East Monitor) نیز در گزارشی زیر عنوان “عربستان سعودی تلاش برای میانجیگری با ایران را رد کرد” به این موضوع پرداخته است.

عربستان سعودی که مرکز تفکرات افراطی در منطقه است و جنایات گسترده ای را در جنگ یمن به نام خود ثبت کرده، مدعی شده ایران کشوری حامی تروریسم و افراط گرایی است و ریاض قاطعانه هرگونه تلاش برای نزدیک شدن به تهران را رد می کند.

این مقام عربستانی همچنین جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرده است.

اظهارات این مقام سعودی درحالی منتشر شده که پیشتر مشاور وزیر کشور عراق صحت خبر درخواست سعودی‌ها از مقامات عراقی برای وساطت بین ایران و عربستان را تأیید کرده بود.

“وهاب الطائی” در گفت‌وگو با تلویزیون عراق اظهار داشت: عربستان به صورت رسمی از عراق خواسته بین تهران و ریاض وساطت کنند؛ حتی در سفری که به همراه جناب وزیر کشور به عربستان داشتیم محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی در بدو دیدار با ما، درخواست وساطت را مطرح کرد.

الطائی تاکید کرد: پادشاه عربستان پیش از این نیز به هنگام سفر [حیدرالعبادی] نخست وزیر عراق به عربستان از وی درخواست وساطت کرده بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *