ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مشاجره ترامپ با خبرنگاران در دفاع از سفیدبرتر پندارها

ترامپ در شبی که قرار بود در مورد زیرساخت‌های آمریکا صحبت کند، به مشاجره با خبرنگاران پرداخت و تمام قد از گروه‌های نژادپرست دفاع کرد.

بازخبر / چهارشنبه شب نشست خبری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که قرار بود به بحث در مورد زیرساخت‌های این کشور اختصاص داشته باشد، به محلی برای جدل میان او و خبرنگاران در مورد حوادث خونین شهر «شارلوتسویل» بدل شد.

این هفته تظاهرات گروه‌های نژادپرست، از جمله سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و نئونازی‌ها به خشونت و درگیری کشیده شد و نهایتا هم یکی از اعضای این گروه‌ها با خودرو ده‌ها نفر از مخالفان نژادپرستی را زیر گرفت. در جریان این حادثه یک زن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. ساعتی بعد هم یک بالگرد پلیس که در حال رصد این تجمع بود، به صورت تصادفی سقوط کرد و هر دو سرنشین آن کشته شدند.

ترامپ که از سوی منتقدانش با داشتن افکار نژادپرستانه متهم است، در بیانیه خود خود از محکوم کردن صریح اقدامات گروه‌های نژادپرست خودداری کرد و گفت خشونت از سوی همه طرف‌ها را محکوم می‌کند. او تازه بعد از دو روز، تحت فشار رسانه‌ها با صدور بیانیه تازه‌ای صراحتا از گروه‌هایی چون «کو کلاس کلان»، نئونازی‌ها و سفیدبرتر پندارها اعلام برائت کرد.

این تأخیر موجب شد تا در نشست خبری چهارشنبه شب در نیویورک، ترامپ با انبوهی از سوالات و انتقادات رسانه‌ها روبرو شود.

او گفت دلیل تأخیر در صدور بیانیه‌ای روشن، این بوده که می‌خواسته «اطلاعات کاملی» در مورد حادثه دریافت کرده و بعد اظهار نظر کند.

وی وقتی اصرار خبرنگاران را مشاهده کرد، به صراحت به دفاع از گروه‌های راستگرا رو آورد و حتی مخالفان آن‌ها را به ایجاد تنش متهم کرد.

ترامپ گفت: «خوب چپ‌ها چه؟ آیا آن‌ها اصلا مقصر نیستند؟… من هم آن تصاویر را دیده‌ام، خیلی بهتر از شما.»

وی افزود: «یک طرف، گروه بدی بود و در طرف دیگری گروهی که بسیار بسیار خشن بودند. ولی هیچ‌کس نمی‌خواهد به این موضوع اشاره‌ کند، اما من می‌گویم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «گروهی بودند [مخالفان نژادپرستی] که بدون آنکه مجوز داشته باشند، راهپیمایی کردند و بسیار هم خشن بودند.»

او با بیان اینکه گروه‌های راستگرا صرفا برای اعتراض به برداشتن مجسمه ژنرال «رابرت لی» تظاهراتی «آرام» برگزار کرده بودند، گفت آن‌ها برای این کار مجوز داشتند.

لی از فرماندهان ارشد نیروهای جنوب، که حامی برده‌داری بودند، در جنگ داخلی آمریکا بود.

او در پاسخ به این گفته خبرنگاران که لی نژادپرست و طرفدار برده‌داری بوده، گفت: «جورج واشنگتن هم برده‌دار بزرگی بود. توماس جفرسون هم از برده‌داران بزرگ بود. آیا باید برویم و مجسمه آن‌ها را برداریم؟»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *