توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
سی ان بی سی؛

از ایران غافل نشوید/ تجهیز موشک های کره شمالی توسط تهران

در حالی که تمرکز جهان به طور کامل معطوف تنش میان کره شمالی و آمریکا شده است و کره شمالی به راحتی در مقابل آمریکا و رئیس جمهور این کشور ایستادگی می کند، تحلیل گران هشدار داده اند که آمریکا باید همچنان مراقب ایران باشد.

بازخبر / وب سایت شبکه سی ان بی سی در گزارشی به تنش های اخیر میان کره شمالی و آمریکا پرداخت و نوشت: در حالی که تمرکز جهان به طور کامل معطوف تنش میان کره شمالی و آمریکا شده است و کره شمالی به راحتی در مقابل آمریکا و رئیس جمهور این کشور ایستادگی می کند، تحلیل گران هشدار داده اند که آمریکا باید همچنان مراقب ایران باشد.

سی ان بی سی افزود: نگرانی های جدید حاکی از این است که ایران در یک قدمی ماجرا قرار دارد و به خوبی شاهد ماجراست و این موضوع موجب شده است که برخی از مقامات آمریکایی وتحلیل گران در این باره ابراز نگرانی کنند. ایران به خوبی نظاره گر این موضوع است که با وجود مخالفت شدید دولت آمریکا، کره شمالی به راحتی آزمایش موشک های هسته ای خود را ادامه میدهد.

این وب سایت آمریکایی افزود: همچنین باید گفت ایران از اینکه آمریکا تمرکز اصلی خود را معطوف کره شمالی کرده، نهایت بهره را برده و برنامه هسته ای خود را با سرعت دنبال می کند. این ابراز نگرانی مسئولان آمریکایی در حالی است که هیات بلند پایه ای از مقامات کره شمالی چند روزیست که برای حضور در شرکت مراسم تحلیف آقای روحانی وارد ایران شده اند.

تحلیل گران آمریکایی بر این باورند که افزایش همکاری های کره شمالی با ایران می تواند بسیاری خطرناک واقع شده و باید گفت در گذشته این کره شمالی بود که به ایران در زمینه موشکی کمک می کرد اما اکنون این ایران است که در زمینه تکنولوژی موشک های بالستیک بین قاره ای به کره شمالی کمک می کند.

سی ان بی سی در ادامه افزود: روابط ایران و کره شمالی از دهه ۱۹۸۰ آغاز شده است و این دو کشور در زمینه نظامی همکاری های زیادی را انجام داده اند. علاوه بر همکاری های نظامی، همکاری های اقتصادی این دو کشور در سال های اخیر شدت گرفته است و در حال حاضر باید گفت اوضاع ایران بسیار بهتر از اوضاع کره شمالی می باشد.

اکنون دولت ترامپ با مشکلات زیادی برای مواجهه با کره شمالی روبرو شده است. کره شمالی دائما تهدیدات آمریکا را پاسخ گفته و در حال حاضر نظامیان این کشور در حال تدوین برنامه ای برای حمله به گوام پایگاه نظامیان آمریکا در منطقه می باشند.

ایران نیز به معضل دیگری برای ترامپ تبدیل شده است و بسیاری از کشورها با ترامپ در زمینه افزایش تحریم ها همکاری نکرده و بر این باورند که در صورت نقض برجام ایران اقدامات جدی را انجام خواهد داد.

گذشت زمان نشان میدهد که آمریکایی ها هیچگاه خواهان ارتباط سالمی با ایران نبوده اند و در پس تمامی توافقات و مذاکرات سعی در گرفتن امتیاز از ایران هستند. ایستادگی ایران و همچنین مقابله علنی کره شمالی با آمریکا نشان داده است که این روند موفقیت آمیز بوده است.

اکثر رسانه های آمریکایی از جمله فارن پالسی نیز به این موضوع اشاره کرده اند و بر این باورند که در نزاع میان آمریکا و کره شمالی، این کره شمالی است که پیروز شده و آمریکا هیچ گاه به این کشور حمله نخواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *