ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
مشروح/ سردار سلامی در برنامه «نگاه یک»:

بساط داعش را جمع می‌کنیم/ انتقام ما سخت خواهد بود/ قدرت سپاه پشتوانه دیپلماسی ماست/ آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور می‌‌برد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر یک درخواست در عالم با پاسخ رد مواجه شود و اگر تنها یک آرزو باشد که با آرزوکننده‌اش به گور برود، همین درخواست بازدید امریکایی‌ها از مراکز نظامی ماست.

بازخبر / سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بررسی تحولات منطقه، شکست‌های تروریست‌های تکفیری در سوریه و عراق و نیز تشریح توانمندی‌های دفاعی کشور در جهت مقابله با تهدیدات فرارو، در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» حاضر شد.

سردار سلامی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: شهادت فرزند برومند ایران اسلامی پاسدار محسن حججی که مظلومانه اما با صلابت، شکوه قامت ملت ایران را در دفاع از ملت سوریه و امنیت ملی کشورمان به نمایش گذاشت را تبریک و تسلیت میگویم.

وی شهید حججی را تجسم شکوه عظمت ملت ایران عنوان کرد و گفت: خون این شهید بزرگوار موج عظیمی از احساسات و عاطفه را در جامعه به راه انداخت و امروز تمام خانواده ها، حججی را عضوی از خود و فرزند برومند ملت ایران می‌دانند.

سلامی افزود: تا وقتی جوانانی با این شجاعت و رشادت و روحیه که در برابر خطر مانند کوه آرام‌اند، وجود دارند، این جامعه و ملت ایران هرگز آسیب نخواهند دید و هیچ دشمنی نمیتواند بر آنها غلبه کند.

جانشین فرمانده سپاه در تشریح نحوه اسارت و شهادت محسن حججی گفت: شهید حججی و تعداد دیگری از مدافعان، در پایگاهی در مرز مشترک سوریه و عراق در تنف بودند که داعشی ها با چند خودروی انفجاری به آنها حمله می‌کنند و نیروهایشان از پشت و از سمت خودی به آنها هجوم می‌آورند و غافلگیر می‌شوند. تروریست‌ها تعدادی را شهید و حججی را اسیر و بعد به شهادت می‌رسانند.

سردار سلامی با بیان اینکه نه در اسلام و نه در هیچ منطقی، کشتن اسیر قابل توجیه نیست، افزود: این محصول سیاست‌های امریکا و انگلیس و برخی کشورهای مرتجع منطقه است تا چهره تسلام را معکوس نشان دهند.

وی تصریح کرد: بزودی با مجاهدتهای زیادی که می‌شود، آفتاب عمر داعشی‌ها در حال غروب است و باقیمانده آنها جمع می‌شود؛ البته آنها خسارتهای زیادی به اسلام زده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه در خصوص اقتدار شهید حججی در لحظه اسارت گفت: چهره و رفتار او به گونه‌ای بود که در واقع باید گفت آن فرد داعشی اسیر حججی است. این نشانه ایمان واقعی و تزریق روح مقاومت در یک جامعه است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این جوانان است که ما آرمانهای بلندمان را دنبال می‌کنیم. اینها استوانه‌های امنیت و اقتدار و آینده و پیشرفت ما هستند و رهبر ما روی این جوانان حساب می‌کند و به پشتوانه آنان بر صورت استکبار سیلی می‌زند.

وی ادامه داد: وقتی که رژیم صهیونیستی سردار شهید الله دادی و جوانان حزب الله را به شهادت رساند گفتیم انتقام می‌گیریم و چند روز بعد انتقام گرفتیم، وقتی به مجلس حمله کردند ضربه سنگینی به آنها وارد کردیم و امروز هم اعلام می‌کنیم که بساط داعشی ها را جمع خواهیم کرد و ضربت شمشیر ما بیشتر و سخت تر بر آنها وارد می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه گفت: عملیاتهایی که پس از این انجام می‌شود بنام این شهید (محسن حججی) است.

سردار سلامی گفت: گروهک داعش برای عملیات روانی و ارعاب ملت ایران و در پاسخ به عملیات موشکی ما نیازمند بازیابی خود است و این ویدئو را پس از خبر شهادت او منتشر کردند تا تاثیر روانی مخربی در روحیه ملت ایران بگذارد.

وی گفت: ما بعد از حادثه مجلس، شرایط اطلاعاتی و عملیاتی را برای مقابله با این گروه ها افزایش دادیم و امروز نظام اطلاعاتی ما پویا و زنده و مشرف است و نظام عملیاتی خود را تغییر آرایش داده و گسترده کردیم.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: ما به هر نوع اقدامی پاسخی بسیار سخت خواهیم داد؛ داعشی‌ها می‌دانند که پس از حادثه مجلس، چه تعداد از نیروهایشان توسط نیروهای اطلاعاتی ما منهدم و یا دستگیر شدند.

سردار سلامی افزود: پدیده داعش و تکفیری ها، محصول مشترک سیاست‌های امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و شرکای منطقه‌ای آنهاست.

وی تصریح کرد: این گروه که هیچ هویتی نداشت اما بسرعت مسلح شد و آموزش دید و مرزها برای ورود آنها به سوریه و عراق امن شد.
جانشین فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: امریکایی ها در قبال داعش سیاست فریبکارانه را در پیش گرفتند و در ظاهر مخالف آنها هستند ولی در باطن به آنها کمک می‌کنند. البته نمی‌توانند قبول کنند که داعش به حاکمیت برسد چون میدانند در این صورت امواج ناامنی داعش به اروپا هم می‌رسد اما نمی‌خواهند هم از بین برود.

سردار سلامی گفت: داعش و تکفیری ها کاملا در دایره منافع امریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند اما سرانجام مکر شوم امریکایی ها به خودشان برمی‌گردد و اروپاییها و امریکایی باید منتظر باشند منافعشان توسط اینها تهدید شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات ما و اظهارات ترامپ می‌گوید که داعش محصول دولت اوباماست و ما اطلاعات دقیق داریم که سیا تجهیزات و تسلیحات در اختیار این گروها قرار داده و صدها فروند هواپیما با تجهیزات از آنها پشتیبانی کردند.

جانشین فرمانده سپاه یادآور شد: بین راهبردهای اعلامی و راهبردهای عملی تفاوت زیادی وجود دارد.

سردار سلامی افزود: آمریکایی ها از آزادی سخن می‌گویند اما همه دستگاهای شکنجه دنیا را آنها تولید می‌کنند. می‌گویند مخالف سلاح هسته ای هستند اما تنها آنها از این سلاح در دنیا استفاده کرده‌اند.

وی در خصوص اوضاع منطقه نیز گفت: راهبرد امریکایی ها در مناطق مختلف، تولید معمای امنیتی است. آنها دنبال ایجاد موازنه قدرت هستند یعنی تهدیداتی را ایجاد می‌کنند و به کشورهای دیگر می‌گویند که باید خودشان را در مقابل این تهدیدات بالا بکشند تا
فضا از این طریق برای گسترش خودشان ایجاد شود.

جانشین فرمانده سپاه افزود: الان هم تهدید کره شمالی را خیلی برجسته می‌کنند تا کره جنوبی و کشورهای این منطقه را تحت تاثیر قرار بدهند و سیطره خودشان را در آنجا گسترش دهند.

سردار سلامی تصریح کرد: در خصوص منطقه ما هم، ایران را بعنوان تهدید برای کشورهای منطقه مطرح می‌کنند تا به بهانه موازنه قدرت، سیطره پیدا کنند.

وی خطاب به سران آل سعود هم گفت: آنها باید بدانند که با قراردادهای چند میلیاردی، موازنه قدرت ایجاد نمی‌شود. ظرفیت این کشورها بسیار محدود است و این تسلیحات نمی‌تواند قدرت ایجاد کند. آیا عربستان توانست در جنگ با یمنی ها که بسیار ضعیف و فاقد امکانات هستند، موفق باشد؟

جانشین فرمانده سپاه افزود: هرچقدر عربستان تانک بیشتری وارد یمن کند، این تانک ها هستند که آسیب بیشتری می‌بینند نه یمنی‌ها. این تانکها تا فردی با اراده و ایمان پشت آن نباشد تبدیل به یک هدف راحت خواهد شد.

سردار سلامی در خصوص ادعای نزدیک شدن پهپاد ایرانی به هواپیمای آمریکایی در خلیج فارس گفت: من از مقامات امریکا به شکل رسمی نشنیدم و از نیروهای خودمان هم چیزی نشنیدم. اینها بیشتر فضاسازی روانی است.

وی تاکید کرد: البته پهپادهای ما همواره در مرزها و در خلیج فارس تمام فعل و انفعالات نیروهای فرامنطقه‌ای را رصد می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه گفت: ما با تمام توان از استقلال و تمامیت ارزی خود دفاع می‌کنیم و پهپادهای اطلاعاتی ما تمام تحرکات در خلیج فارس و دریای عمان را رصد میکنند و اگر امریکایی ها نظرشان این است که ما از این کار دست برداریم، بهتر است نظرشان را عوض کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اگر در خلیج فارس تهدیدی صورت بگیرد انرژی از این منطقه دیگر به هیچکس نمی‌رسد و دومینوی سیاسی شکل خواهد گرفت و بقایای رژیم های ناکارآمد وابسته به امریکا به خطر میفتد و امواج این درگیری از مرزهای کشورهای حاشیه خلیج فارس فراتر خواهد رفت و فقط مختص به این منطقه نخواهد بود.

وی ادامه داد: جنگ در خلیج فارس سیال خواهد بود و تمام مناطق حامل منافع آنها (آمریکایی‌ها) را در برمی‌گیرد و قطعا یک سمت آن نیز به سوی رژیم صهیونیستی خواهد رفت.

جانشین فرمانده سپاه گفت: امروز استوانه های قدرتی شکل گرفته که می‌تواند رژیم صهیونیستی را با خطر جدی روبرو کند.

سردار سلامی افزود: حزب الله امروز قابل مقایسه با جنگ ٣٣ روزه نیست. امروز حزب الله می‌تواند چند برابر ظرفیت رژیم صهیونیستی را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور چند ساله حزب الله در سوریه و نبرد با تکفیری ها، امروز جنگ با صهیونیستها برای حزب الله آسان است و هر جنگی در منطقه قطعا به نابودی رژیم صهیونیستی می انجامد.

جانشین فرمانده سپاه گفت: استراتژی و راهبرد اصلی امریکا، اجتناب از جنگ است چون می‌دانند هر جنگی چقدر منافع آنها را با تهدید مواجه خواهد کرد.

سردار سلامی ادامه داد: اینکه امریکایی ها در خلیج فارس از نزدیک شدن شناورهای ما دستپاچه می‌شوند به همین دلیل است. امریکایی ها پس از دستگیری تفنگدارتنشان توسط سپاه، از دیدن رزمندگان و شناورهای ما نگران و دستپاچه می‌شوند.

وی اظهار داشت: اینها (آمریکایی‌ها) وقتی می‌خواهند سپاه را تحریم کنند، باید سپاه را تهدیدآمیز نشان دهند و عملیات‌های روانی آنها در این جهت است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: اساس راهبرد امریکایی در مقابل ایران برجام نیست. آنها یک مواجهه چند بعدی با ایران را در دستور کار دارند که از ابتدای انقلاب ثابت بوده و یکی از ابعاد آن، جهت اقتصادی تحت عنوان تحریم است و راهبرد دیگر تلاش برای خلع سلاح ایران برای جلوگیری از واکنش سریع است.

سلامی گفت: جهت دیگر آنها، استراتژی پوش‌بک و استراتژی عقب ران و مهار نفوذ ایران و جهت دیگر، انزوای ایران است.

وی افزود: آنها معتقدند که محور اصلی همه این جهات، رهبری و سپاه است. آنها می‌دانند که اگر تحریم موثر نیست، دلیلش اقدامات سازندگی سپاه و پیشرفتهای جوانان ماست. سپاه توانسته تدبیر نظام در معادلات منطقه ای را عملیاتی کند.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه سپاه تا حدود زیادی قدرت سیاست خارجی ما را می‌سازد، گفت: کمک ما به جبهه مقاومت، قدرت چانه زنی و تاثیر جهانی ما را بالا می‌برد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه قدرت ما پشتوانه دیپلماسی ماست، تصریح کرد: دولتمردان و مردان سیاست خارجی بهتر از ما می‌دانند که دیپلماسی و سیاست خارجی بدون پشتوانه قدرت نظامی تاثیری ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما جز قدرت نظامی چیزی نمی‌فهمند، افزود: از دولتمردان و مردان سیاست خارجی انتظار داریم کاملا به این قدرت نظامی لینک بشوند.

جانشین فرمانده سپاه گفت: امریکا همه تهدیدش در عرصه عملیات روانی است و نمی‌تواند تهدیدی برای ما باشد.

سلامی افزود: ما انتظار داریم انسجام و اتحاد قدرتمندی که وجود هم دارد، ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بازدید آمریکایی‌ها و غربی‌ها از پایگاه‌های نظامی ایران گفت: هم ملت بزرگ ایران و هم امریکا و هم جهان بداند اگر یک درخواست در عالم با پاسخ رد مواجه شود و اگر تنها یک آرزو باشد که با آرزو کننده اش به گور برود، همین درخواست بازدید امریکایی ها از مراکز نظامی ماست.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه درب پادگانهای ما فقط بروی ملت ایران باز است، افزود: امریکایی‌ها اصلا نباید به خود اجازه دهند راجع به ایران صحبت کنند. اگر می‌خواهند پادگانی را ببیند پادگانهای امریکا را ببیند.

سلامی گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم این موضوع حتی در مخیله آنها هم خطور کند و حرف زیادی بزنند.

وی ادامه داد: هیچ زمانی نبوده که امریکا از تمام توانش برای جلوگیری از پیشرفت ایران دست بردارد و هیچوقت توان جنگ علیه ایران را نداشتند وگرنه یک لحظه هم صبر نمی‌کردند. امریکایی ها محاسبه‌گر هستند و می‌دانند دامنه قدرت ایران کجاست.

جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: واکنش ما به تحریم امریکا، افزایش شتاب‌دار قدرت دفاعی با شیبی بسیار بیشتر خواهد بود.

سردار سلامی گفت: موشک های ما آنقدر زیاد است و نرخ تولید موشک‌هایمان آنقدر بالاست که در ذخیره سازی آنها با مشکل مکان مواجهیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت ما، مسدود کردن راه‌های غلبه دشمن و باز کردن راه های غلبه بر دشمن است.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: امریکایی ها نظام و ملت ایران را می‌شناسند و می‌دانند عامل امنیت این نظام، رهبری و ملت هستند و مردم در صف‌های انتخابات ریاست جمهوری پاسخ تیلرسون (وزیر خارجه آمریکا) را داده اند. آیا این ملت اجازه ایجاد چالش برای این نظام را به کسی می‌دهند؟ امکان ندارد.

سردار سلامی گفت: همانطور که اسلاف تیلرسون و ترامپ آرزوی تغییر نظام ما را به گور بردند، باید بدانند که اینها هم اشتباه می‌کنند و نام نظام ایران بزرگتر از دهان آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: راهبرد نفوذ چه فردی و چه جریانی دستور کار امریکایی ها و دیگران در ابعاد مختلف است و نهادهای اطلاعاتی کشور هم با این موضوع برخورد کرده و می‌کنند و امریکا هم بدنبال آزادی برخی از این افراد است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: برخی از جریانات سیاسی، عامدانه یا ناآگاهانه پژواک صدای بیگانه هستند و در شرایط جنگ، یک نیروی نظامی مثل سپاه را که تمام قد در برابر استکبار ایستاده، تضعیف می کنند و ممکن است برخی از افراد سیاسی هم در این جریان قرار بگیرند.

سلامی افزود: متاسفانه ما اینها را می‌بینیم. این افراد باید مراقب و زمان شناس باشند. آیا سپاه تا الان غیر از فداکاری برای ملت اقدامی کرده است؟

وی در پایان تاکید کرد: سپاه اجازه نفوذ نخواهد داد و با هیچکس معامله نمی کند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *