اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

ذوالقدر : از استاندار هرمزگان حمایت می کنم/ در صورت تغییر، معلمی پور گزینه بومی خوبی است

طی مراسمی و با حضور نماینده مردم شرق استان در خانه ملت، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری، مدیر کل سیاسی و انتخابات، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان رودان در محل سالن شیخ طوسی از خبرنگاران فعال این شهرستان تجلیل شد.

بازخبر / طی مراسمی و با حضور نماینده مردم شرق استان در خانه ملت، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری، مدیر کل سیاسی و انتخابات، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان رودان در محل سالن شیخ طوسی از خبرنگاران فعال این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس از رودان، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: حمایت از رسانه ها و خبرنگاران رشد و بالندگی کشور را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر افزود: رسانه های جمعی و خبرنگاران رودان باید در زمینه توانمندی های این شهرستان در عرصه های مختلف قلم بزنند و ظرفیت های این شهرستان را به خوبی منعکس کنند.

وی تصریح کرد: توانمندی های حوزه گردشگری رودان باید با قلم خبرنگاران به کشور و دنیا معرفی شود.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی گفت: رشد رسانه ها منجر به رشد فرهنگ مطالبه گری در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام ذوالقدر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استاندار هرمزگان تا کنون با جدیت پیگیر مطالبات مردمی بوده است و خدمات بسیار مهم و ارزشمندی را برای استان انجام داده است، خاطر نشان کرد: طبق آخرین اطلاعات و نظرات برخی از دوستان و وزیر کشور، بیش از ۹۰ درصد این احتمال وجود دارد که جادری در این سمت ماندگار شود و بنده نیز رضایت خود را از عملکرد استاندار هرمزگان اعلام می کنم، اما اگر قرار بر تغییر استاندار باشد، به طور قطع گزینه های بومی با سوابق اجرایی و مدیریتی قوی از جمله معلمی پور نیز در استان وجود دارد که می توانند خدمات خوبی را انجام دهند.

همچنبن مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: تعریف امروز از رسانه تعریف گذشته نیست و همین موبایل و تبلت که در دست افراد جامعه قرار دارد رسانه بزرگی است و شاهد هستیم که اتفاقات بزرگ جهان نیز در فضای مجازی شکل می گیرد.

مسعود پاکزاد با اشاره به اینکه مطبوعات به دلیل آگاهی بخشی، رکن چهارم دموکراسی می باشند افزود: امروز فاصله اتفاق خبر و انعکاس آن در دنیا بسیار کم و سریع می باشد و فاصله رویداد تا مخابره آن در تهران تا بندرعباس و دورترین نقاط کشور کمتر از ١٧ دقیقه می باشد.

این پیشکسوت رسانه در جمع اهالی خبر و رسانه شهرستان رودان گفت: امروز اگر فساد و تخلفی از مدیر و مسوولی مشاهده شود فضای مجازی و رسانه با قدرت بالای خود، او را به زباله دان تاریخ میبرند و حیات سیاسی آن فرد را منهدم می کنند.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: شفافیت، اطلاع رسانی، ورود حوزه رسانه به موضوع، از اهرم های مهم مبارزه با فساد هستند.

پاکزاد افزود: مدیر زیرک دارای آستانه تحمل، می تواند با مدیریت موضوع از خبرنگار به عنوان یک عامل مهم و ارزشمند استفاده کند و به نقش و جایگاه رسانه پی ببرد.

وی با اشاره به موضوع الحاق پنج روستای پارسیان به استان فارس نیز گفت: ورود رسانه ها به این موضوع کار الحاق را متوقف کرد و موجب رضایت مردم شد.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری هرمزگان با اشاره به ضرورت تعامل و ارتباط مناسب مدیران دستگاه های اجرایی با خبرنگاران افزود: در دوره حضور بنده به عنوان مدیر کل روابط عمومی استانداری در رابطه با تعامل با خبرنگاران از هیچ خبرنگاری شکایتی نکردیم و آنها را به دستگاه قضا نسپردیم و رابطه بسیار مناسبی بین خبرنگاران و مجموعه استانداری برقراربود.

پاکزاد خاطر نشان کرد: وقتی که به روابط عمومی استانداری رفتم با لیست سیاهی از خبرنگاران مواجه شدم که در گذشته تهیه شده بود که حتی به دلیل انعکاس مشکلات مردم پیامک هم به آنها نمی زدند و در جلسات استانی و حضور مسوولان ارشد کشوری از آنها دعوت نمی کردند و ما آنها را از بلک لیست در آوردیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای که در دوره حضورم در روابط عمومی استانداری انجام شد این بود که در کنفرانس خبری ریاست جمهوری اجازه ندادیم که خبرنگاران خارج از استان کنفرانس را مدیریت کنند و اعلام کردیم که فقط خبرنگاران هرمزگان در این جلسه سوال بپرسند.

پیشکسوت رسانه و مطبوعات هرمزگان با اشاره به حضور فعال و تاثیرگذار خبرنگاران رودانی در سطح استان گفت: جسارت نیروهای خبری و فعالین مطبوعاتی شهرستان رودان در سطح استان غیر قابل انکار است و اعلام می کنم که امروز در تصمیم گیری های کلان مدیریتی و رسانه ای هرمزگان نیز فعالین رسانه رودانی تاثیر گذار هستند.

همچنین فرماندار شهرستان رودان نیز در این همایش گفت: خبرنگاری شغل پر مخاطره ای است و خبرنگاران، چشم و گوش مسوولان هستند و نباید آنها را مقابل مسوولان بدانیم.

احمد محمودی افزود: فرهیختگان رسانه ای رودان اهل جنجال آفرینی نیستند و امیدواریم به جایی برسیم که دیگر مغرضین هم نتوانند تناقض را شایع کنند.

وی تصریح کرد: دولت خدمات مهم و اوزشمندی را انجام داده است و در حالی که خبرنگاران افتتاح پروژه های چند میلیاردی را منعکس کردند برخی افراد نیز در زیر سوال بردن و سیاه نمایی خدمات دولت و نظام تلاش کردند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودان خاطر نشان کرد: ما در همه محافل و با حضور در بین اقشار مختلف مردم اعلام کردیم که طی ۴ سال فعالیت دولت در شهرستان رودان بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده است اما بازهم افرادی مغرضانه عنوان می کنند که دولت در شهرستان رودان هیچ کاری انجام نداده است.

محمودی افزود: در اینجا اهمیت و نقش خبرنگاران پررنگتر خواهد بود که با فعالیت خود به شایعاتی که برخی افراد دامن می زنند پایان دهند.

وی تصریح کرد: در دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید در شهرستان رودان پروژه های مهم و ارزشمندی به بهره برداری رسید که حاصل تلاش های شبانه روزی استاندار هرمزگان و پیگیری های ایشان بوده است.

فرماندار رودان خطاب به خبرنگاران گفت: بعضی از واقعیات را باید به جامعه منعکس کنید تا شاهد تغییرات و رفع مشکلات باشیم، اما بعضی از موارد را هم نمی توان تغییر داد.

همچنین مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید تعامل بسیار خوبی با اصحاب رسانه دارد و فضای نقد و انتقاد را در کشور فراهم کرده است.

ابراهیم فرهادی نیا افزود: طی فعالیت این دولت شاهد بودیم که همواره حرمت و شأن خبرنگاران حفظ شده است و در مقابل شدیدترین انتقادها و حتی اخبار کذب و مغرضانه نیز دولت با خبرنگاران تعامل داشته است و آنها را به دادگاه احضار نکرده است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در جهت افزایش امید و نشاط در جامعه تلاش کنند و خدمات دولت و نظام را نیز به خوبی به مردم منعکس کنند.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: خبرنگاران در هر منطقه ای می توانند بسیاری از مشکلات را پیگیری کنند و با مطالب خود حس امید و امنیت را به مردم القا کنند.

همچنبن مشاور فرهنگی و رسانه ای فرماندار شهرستان رودان نیز در این مراسم گفت: در شهرستان رودان خبرنگاران فعالی وجود دارد که در خبرگزاری های؛ ایسنا، ایرنا، فارس، پانا، سایت محلی رودان نیوز، نشریه رودان بهشت جنوب و نمایندگی صدا و سیما فعالیت دارند.

میرزا علیرضا ذاکری افزود: با توجه به گستردگی و پهناور بودن وسعت جغرافیایی شهرستان رودان نیاز به حضور و فعالیت خبرنگاران بیشتری می باشد تا اخبار شهرستان رودان در بخش ها و روستاها نیز به خوبی منعکس شود.

وی تصریح کرد: خبرنگاران شهرستان رودان نیز همچون سایر خبرنگاران سطح استان و کشور دغدغه های مختلفی از جمله؛ عدم ثبات شغلی و درآمد مناسب، نبود بسته های حمایتی و پوشش بیمه ای، عدم امکانات مناسب و نبود زیرساخت ها را دارند که نیاز است مسوولان مربوطه در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند.

مدیر مسوول نشریه رودان بهشت جنوب خواستار حمایت بیشتر مسوولان از فعالین رسانه شد و افزود: با نظر مساعد فرماندار شهرستان رودان و حمایت های مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مقرر شده است که مکان مناسبی با امکانات لازم به منظور فعالیت مناسب اصحاب رسانه در اختیار خبرنگاران رودانی قرار داده شود که هدیه مناسبی برای اصحاب رسانه است .

وی از سالگرد تاسیس اولین نشریه رسمی و تخصصی شهرستان رودان نیز همزمان با روز خبرنگار خبر داد و گفت: امسال و همزمان با روز خبرنگار اولین سالگرد تاسیس نشریه رودان بهشت جنوب، اولین نشریه رسمی و تخصصی شهرستان رودان را شاهد بودیم که طی فعالیت یک ساله اخبار مهم و تاثیرگذاری منعکس شده است و این نشریه در بین مردم شهرستان رودان جایگاه مناسب و قابل قبولی پیدا کرده است.

برش کیک اولین سالگرد تاسیس نشریه رودان بهشت جنوب، اجرای موسیقی، اجرای شعر با موضوع روز خبرنگار، و تقدیر از فعالین حوزه خبر و رسانه و خانواده مرحوم محمد سلمانی از پیشکسوتان رسانه شهرستان و استان و ضیافت شام از جمله برنامه های تجلیل از خبرنگاران در شهرستان رودان بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم میرزا علیرضا ذاکری، حسن دوراندیش، حامد آزادی، قاسم نگاری و طیبه رحیمی به عنوان خبرنگاران برتر شهرستان رودان معرفی و با اهدای تندیس و هدایایی از این افراد تجلیل شد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *