آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

گزیدگی یک کودک پنج‌ساله جاسکی توسط ۴۵ زنبور سیاه

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک در استان هرمزگان از گزیدگی یک کودک پنج‌ساله در این شهرستان توسط ۴۵ زنبور سیاه خبر داد.

بازخبر / رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک در استان هرمزگان از گزیدگی یک کودک پنج‌ساله در این شهرستان توسط ۴۵ زنبور سیاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، دکتر عباس ابراهیمی در این خصوص اظهار کرد: این کودک پنج‌ساله از اهالی روستای سران بارشکان شهرستان جاسک است که عصر دیروز به دلیل گزش شدید توسط زنبورهای سیاه حال وی بد و به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی افزود: با تلاش پزشکان بیمارستان خاتم‌الانبیا جاسک ، آلودگی و قند بالای خون این کودک کنترل و برای ادامه درمان به بیمارستان کودکان بندرعباس اعزام‌شده است.

دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: با اقدامات درمانی انجام‌شده، هم‌اکنون حال این کودک مطلوب و تحت نظر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل خرماپزان و به‌اصطلاح هامین (فصل برداشت محصول خرما) قرار داریم فراوانی زنبورهای مهاجم در بالای نخل‌ها و محل‌های نگهداری خرما در نقاط مختلف هرمزگان ازجمله جاسک مشهود است به همین سبب ضروری است ساکنان روستایی و عشایری و به‌ویژه کشاورزان سخت‌کوش جوانب احتیاط را رعایت کنند.

دکتر ابراهیمی اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته چندین کودک در شهرستان جاسک به دلیل زنبور گزیدگی جان خود را ازدست‌داده‌اند . زنبور سیاه (black wasp) از سایر حشرات ریز تغذیه می‌کند و بعدازآن که چنگال‌های خود را در بدن قربانیان خود فرومی‌کند فرزندان خود را با احشا و اجزای داخلی حشرات تغذیه می‌کند.

وی در پایان بابیان اینکه زهر موجود در نیش این حشره قادر است نسوج انسانی را از بین ببرد، اضافه کرد: این زنبور ازلحاظ معده مدور جلویی و ناحیه گیجگاهی که پشت چشم‌ها قرار دارد با سایر همنوعان خود تفاوت دارد و بزرگ‌تر از سایر زنبورها است.

به گزارش ایسنا، زهر زنبور سیاه به‌تنهایی کشنده نیست، اما تعداد زیاد گزیدگی، خطرآفرین است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *