ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
نگاهی به سلفی سخیف با موگرینی در روز تحلیف؛

تراژدی خود کم پنداری

انتشار تصاویری از عکس یادگاری برخی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی که نشان از تقلا و هیجان زایدالوصف این نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری با موگرینی داشت.

بازخبر /  انتشار تصاویری از عکس یادگاری برخی نمایندگان مجلس با خانم موگرینی که نشان از تقلا و هیجان زایدالوصف این نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری با موگرینی داشت حائز نکات مهمی است:

۱. یکی از عوامل اساسی انحرافات روان و شخصیت انسان، «عقده حقارت» یا خود کم بینی است. «احساس حقارت» یعنی فرد احساس کند در برابر دیگران کوچک است و خود را دست کم بگیرد چرا که ما معمولا بر اساس تصویری که از خودمان در ذهن داریم رفتارمان را تنظیم می کنیم؛ تصویری که یا خود می سازیم یا دیگران برای مان می سازند. اگر سلفی دولتمردان و نمایندگان مجلس با هواپیمای مرجوعی را در کنار سلفی نمایندگان مجلس با موگرینی قرار دهیم، می بینیم که این نوع حرکات ریشه در یک تفکر و فرهنگ غلط و حس خود کم بینی و خودباختگی در برابر استعمار دارد. وجود این حس شاید یکی از اصلی ترین دلایل اتفاق روز تحلیف بود که در طول این سالها جایگاه مجلس و بالتبع جایگاه نمایندگان را به شدت تضعیف کرده است. از این جهت می توان این عکس را به جهت «هیجان خود کم پنداری در برابر غرب» یک تحقیر بزرگ ملی دانست.

۲. این عکس منویات قلبی و خصائص درونی عده ای است که در یک بزنگاه خود را نشان داده است. منویاتی که با مکتب امام بزرگوارمان در تعارض آشکار قرار دارد؛ یکی از خاطرات تلخ امام خمینی به روایت ایشان از مواجهه با یک «عکس»، مربوط است به موقعیت تحقیرآلود مابین جانسون رئیس جمهور وقت آمریکا و محمدرضای پهلوی شاه ایران که در روزنامه‌های آن زمان منتشرشده بود: «این را من مکرر گفته ام و از بس که متاثرم باز هم پیش شما عرض می کنم که من وقتی عکس شاه پهلوی را (کنار) جانسون دیدم که جانسون عینکش را برداشته و از این طرف دارد چشمهایش را آنطور می کند و نگاه میکند و به او(شاه) نگاه نمی کند و او(شاه)… . آن طرف میزِ او(رئیس جمهور آمریکا) ایستاده بود مثل یک بچه مکتبی(بچه مدرسه ای) که ایستاده پیش معلمش… من همچو متاثر شدم که ما در چه حالی هستیم که این «شخص اول» مملکت ما به اصطلاح هست در مقابل او اینطوری ایستاده و آن هم اینطور بی اعتنا چشمهایش را آن طرف کرده… .»

۳. این مسئله خلاء وجود نگاه «شایسته سالاری» را در ساختار مدیریت کشور نشان می دهد؛ قطعا خروجی نگرش های خویشاوندسالاری، قبیله گرایی، حزب سالاری در انتخاب مدیران و نمایندگان مردم انتخاب افرادی است که یکبار برای دفاع دختر ازحقوق نجومی پدر خبرساز می شوند، یکبار برای تصویب بیست دقیقه ای برجام، یکبار شکستن دماغ مأمور قانون و حالا هم هیجان حقارت آمیز برای گرفتن یک عکس یادگاری!

به‌طور حتم این عکس یادگاری یکی از تلخترین صحنه های سیاسی کشورمان است که حاصل استمرار ۲۰۰ ساله غیریت ستایی برخینخبگان و تلاش آنها برای آمیزش هویتی با غرب است و نتیجه آن چیزی جز تاراج سرمایه های مادی و معنوی این ملت نیست.

محمد عبداللهی

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *