آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد/طرح مهاجرتی به قانون تبدیل نخواهد شد

پایگاه «نیویورک تایمز» با اشاره به فرمان مهاجرتی ترامپ نوشت که این طرح هیچ کمکی به وضعیت شغلی کارگران آمریکایی نکرده و به قانون تبدیل نخواهد شد.

بازخبر / پایگاه «نیویورک تایمز» با اشاره به فرمان مهاجرتی ترامپ نوشت که این طرح هیچ کمکی به وضعیت شغلی کارگران آمریکایی نکرده و به قانون تبدیل نخواهد شد.

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد

نیویورک تایمز نوشت: ترامپ لایحه‌ای را امضا کرده است که با کاهش صدور ویزا برای اقوام شهروندان آمریکا، مهاجران به آمریکا را به نصف کاهش داده و این طرح به نفع کسانی است که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و مدارک دانشگاهی بالا دارند.

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد

در ادامه این گزارش آمده است: بعید به نظر می‌رسد این طرح که هیچ کمکی به حل مشکلات مهاجرتی و چالش‌های اقتصادی نمی‌کند به قانون تبدیل شود و تلاشی دیگر از سوی ترامپ برای تقویت جایگاه از دست رفته در میان راست گرایان و بومی‌هاست.

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد

این پایگاه آمریکایی افزود: این طرح از سوی «تام کاتون» و «دیوید پردو»، دو سناتور جمهوری‌خواه از ایالت‌های آرکانزاس و جورجیا، معرفی شده است که ادعا می‌کنند این طرح کارگران آمریکایی را از رقابت با کارگران بی تجربه خارجی محافظت می‌کند، در حال حاضر دولت آمریکا سالانه بیش از یک میلیون گرین کارت صادر می‌کند که بیشتر آن مربوط به نزدیکان شهروندان آمریکایی است و بسیار کمتر از این میزان یعنی ۱۴۰ هزار گرین کارت سالانه در رابطه با مسائل مربوط به اشتغال صادر می‌شود.

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد

بر اساس این گزارش طرح ترامپ در سال اول اجرا، میزان گرین کرت‌های صادر شده را ۴۱ درصد و سال دهم تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد که بیشترین آمار کاهش مربوط به مهاجرت‌های خانوادگی است، این طرح تعداد گرین کارت‌های مربوط به اشتغال را کاهش نمی‌دهد بلکه نحوه گزینش افراد تغییر می‌دهد به گونه‌ای که افراد دارای مهارت صحبت کردن به زبان انگلیس، مدارک بالاتر و تجربه بیشتر موفق به دریافت گرین کارت می‌شوند.

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد

نیویورک تایمز می‌نویسد: موضوع مهاجرت در آمریکا پیچیده و بی‌ثبات بوده و از طریق برخی از وعده‌های گمراه کننده آسیب پذیر می‌شود و این طرح نیز از همین نوع وعده‌هاست، بر اساس آمار منتشر شده درست است که در کوتاه مدت ورود کارگران خارجی به آمریکا بر روی بازار کار تأثیرگذار بوده اما در طول ۱۰ سال این امر بر روی دستمزد کارگران بومی تأثیر بسیار کمی گذاشته است.

فرمان مهاجرتی ترامپ کمکی به وضعیت شغلی کارگران نخواهد کرد

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد ترامپ و سناتورهای پشت این فرمان مهاجرتی بر این عقیده هستند که اقوام شهروندان آمریکایی که به این کشور سفر می‌کنند دارای مهارت‌های کم بوده و ارزشی برای آمریکا ندارند اما تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از مهاجران قانونی به آمریکا که بیشتر آنان اقوام شهروندان هستند دارای حداقل مدرک کارشناسی هستند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *