چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس
خوشحالی رسانه سعودی از تحریم‌های ضد ایرانی؛

ایران شوکه شد/ دوره سازش به پایان رسید!

«اعمال تحریم های جدید ایران را در شوک فرو برده است. در صورتی که این تحریم ها به صورت جدی اعمال شده و در ادامه به خوبی پیگیری شود، تهران مجبور خواهد شد که تصمیم نهایی خود را اتخاذ نماید…»

بازخبر / پایگاه سعودی “العربیه” (alarabiya) با انتشار گزارشی تحت عنوان “تحریم های جدید علیه ایران نشانه تغییر سیاست آمریکا است؟” به گمانه زنی در این رابطه پرداخته و ضمن تاثیرگذار خواندن تحریم ها علیه ایران، خواهان اعمال تحریم های سنگین تر علیه کشورمان شده است.

گسترش نفوذ ایران در منطقه به اضافه پیشرفت های علمی، نظامی و موشکی کشورمان -با وجود تحریم های آمریکا- موجب هراس آل سعود و متحدانش شده و چاره ای جز درخواست اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران ندارند.

در این گزارش آمده است:
«اعمال تحریم های جامع علیه ایران و نام گذاری سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی توسط نمایندگان کنگره آمریکا برای مقابله با فعالیت های نظامی تهران، نشانه ای قابل توجه از تغییر سیاست های آمریکا در پاسخ به اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه است.

ایران اکنون در حال درک این حقیقت است که دوره اوباما به پایان رسیده است. این تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران به عنوان یک کاتالیزور برای تغییرات داخلی در ایران عمل کرده و اقدامات علیه حکومت ایران را تسهیل می کند.

اکنون باید منتظر واکنش ایران ماند و دید که جمهوری اسلامی چه مسیر سیاسی را برای رویارویی با تحریم های جدید اتخاذ خواهد کرد. ایران معمولا در چنین مواردی از تاکتیک تاخیر استفاده می کند و یک گام به جلو و یک گام به عقب بر می دارد.

در صورتی که سیاست سازش کارانه اوباما در قبال این پاسخگو بود، ایران از اقدامات و رویکرد بد خود عقب نشینی می کرد. اما چنین اتفاقی رخ نداد و ایران دائما از لغو تحریم ها و از وجوهی که دریافت می کرد، بهره مند شد و در عوض فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه را گسترش داد.

اعمال تحریم های جدید ایران را در شوک فرو برده است. در صورتی که این تحریم ها به صورت جدی اعمال شده و در ادامه به خوبی پیگیری شود، تهران مجبور خواهد شد که تصمیم نهایی خود را اتخاذ نماید.

رسانه های ایران نیز تغییر سیاست آمریکا در قبال این کشور پی برده و روزنامه رسالت در ۳۱ جولای با اشاره به این موضوع نوشت: “آمریکایی ها از این رو تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند، راه حل سومی را پیدا کرده‌اند و آن بایکوت یا به معنای دقیق‌تر تحریم است. پشت بایکوت و تحریم، براندازی و مقابله و سرنگونی نظام خوابیده است، آن هم به صورت نرم، پیچیده و بی ‌سر و صدا .”»

در انتهای این گزارش، حمایت از گروه های تروریستی مانند سازمان مجاهدین [منافقین] برای مقابله با ایران در کنار اعمال تحریم های گسترده، به عنوان کلید شکست ایران معرفی شده و آمده است: «تمامی شواهد حاکی از آن است که تنها راه برای مقابله با ایران و تامین ثبات منطقه خاورمیانه حمایت از سازمان هایی مانند شورای ملی مقاومت ایران و اعمال فشار بر ایران از طریق تحریم های سنگین و همه جانبه است.»

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *