اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

راه سخت حسن روحانی در تهران و واشنگتن

روحانی دومین دوره ریاست جمهوری اش را زیر فشار فزاینده از سوی مخالفان تندرو و حامیان اصلاح طلب اش آغاز می کند.

بازخبر /روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی اشاره کرد و دوره دوم را دوره سختی برای وی ارزیابی کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: روحانی دومین دوره ریاست جمهوری اش را زیر فشار فزاینده از سوی مخالفان تندرو و حامیان اصلاح طلب اش آغاز می کند.

برادر روحانی زیر اتهامات فساد مالی با وثیقه ای سنگین از زندان آزاد می شود. قرارداد نفتی با توتال فرانسه برای او اتهام فروختن کشور به خارجی ها را به همراه می آورد. ترامپ هم قانون تحریم های جدید ایران را امضاء می کند که مهمترین دستاورد دور اول ریاست جمهوری روحانی را تضعیف خواهد کرد.

در حالی که ایران برای دومین مراسم تحلیف ریاست جمهوری روحانی آماده می شود، بعضی از نیروهایی که در جذب بیست و چهار میلیون رای به روحانی موثر بودند نگرانند که او به وعده هایش به انتصاب زنان و سیاسیون جوان در کابینه عمل نکند.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: شاید روحانی در ایجاد روابط با آمریکا چندان موفق نبوده است اما او توافق برجام مهمی را با غرب امضا کرد. البته این توافق اکنون به تنش افتاده است زیرا ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا خواهان برهم زدن آن است و باید گفت روحانی در این زمینه نیز کار سختی را در پیش رو دارد.

برخی از مردم ایران نیز بر این باورند که روحانی نیز در زمینه ایجاد آزادی های اجتماعی موفق ظاهر نشده است و تنها قول های زیادی را به مردم داده است.

نیویورک تایمز: باید گفت روحانی راه سختی را در پیش رو دارد و بسیاری از رای دهندگان خواستار اقدام جدی او در دولت هستند.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *