اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان

عامل قتل عام ۸ نفر در ایرانشهر به قصاص محکوم شد/ ارسال پرونده به دیوان عالی کل کشور

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حکم قصاص عامل قتل عام ۸ نفر در ایرانشهر در دادگاه کیفری یک این شهرستان صادر شد.

بازخبر / حجت‎الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از صدور حکم قصاص برای عامل قتل عام ۸ نفر در ایرانشهر خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که به عمل آمد رای پرونده مبنی بر قصاص عامل قتل عام ۸ نفر در ایرانشهر در دادگاه کیفری یک این شهرستان صادر شد.

وی ادامه داد: با اعتراض وکلا پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و ان شالله خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.

حجت ‏الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: اجرای حکم منوط به تایید آن در دیوان عالی کل کشور و اجازه اجرای حکم توسط معاون اول قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این پرونده موجب جریحه‎دار شدن احساسات عمومی و اخلال در امنیت عمومی شده بود؛ به صورت ویژه و با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گرفت.

گفتنی است؛ با توجه به عدم دسترسی به اولیای دم، این پرونده در راستای ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی توسط رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به دفتر معاونت اول قوه قضائیه ارسال شده بود که در این راستا موافقت وی به منظور رسیدگی و صدور کیفرخواست اعلام شد و در هفته گذشته دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شد..

شایان ذکر است؛ طبق ماده ۳۵۶ اگر مقتول یا مجنیٌ‌علیه یا ولی دمی که صغیر یا مجنون است ولی نداشته باشد و یا ولی او شناخته نشود و یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام رهبری است و رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستان‌های مربوط تفویض می‌کند.

به گزارش خبرگزاری میزان، ۲۰ دی ماه سال گذشته خبری مبنی بر قتل عام ۸ نفر در ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان منتشر شد.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان پس از این حادثه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان، در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۱۲ ظهر ماموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد خونین ۵ کودک، دو زن و یک مرد روبرو شدند.

وی ادامه داد: کارمند اداره بهداشت در تحقیقات اولیه ادعا کرد زمانی که برای تزریق واکسن هپاتیت به روستا آماده متوجه باز بودن در شده و پس از ورود به خانه با این اجساد روبرو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *