اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
تیلرسون؛

با ترامپ درباره برجام اختلاف نظر داریم

«… من و ترامپ درباره موضوعاتی چون برجام و نحوه استفاده از آن، اختلاف نظر داریم».

بازخبر / خبرگزاری رویترز (Reuters) در مطلبی زیر عنوان “تیلرسون می گوید با ترامپ درباره توافق هسته ای ایران اختلاف نظر دارد” به انعکاس اظهارات وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی در واشنگتن پرداخته است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: “رکس تیلرسون” وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه اذعان کرد که با “دونالد ترامپ” در موضوع توافق هسته ای ایران اختلاف نظر دارد.

وی درعین حال گفته با ترامپ گفت و گوهایی را انجام می دهد تا به راهی برای استفاده از این توافق بین المللی در راستای پیشبرد سیاست های دولت آمریکا دست یابند.

تیلرسون اظهار داشت: من و ترامپ درباره موضوعاتی چون برجام و نحوه استفاده از آن، اختلاف نظر داریم.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه آمریکا گفته، واشنگتن می تواند توافق را پاره کرده و دور بیندازد یا به آن پایبند بماند و ایران را دربرابر مفاد برجام، پاسخگو قرار دهد.

به گفته تیلرسون، پایبند ماندن آمریکا به برجام مستلزم آن است که ایران به عنوان یک “همسایه خوب” عمل کند.

وی مدعی شده که ایران روح توافق هسته ای را نقض می کند و گفته آمریکا با متحدانش همکاری خواهد کرد تا از اجرای کامل این توافق توسط ایران مطمئن شود.

تیلرسون با بیان اینکه “برجام به بخش کوچکی از فعالیت های ایران مربوط است”، دیگر اقدامات تهران از جمله پیشبرد برنامه موشکی و حمایت از جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن را “مخرب” توصیف کرده است.

پیش از این نیز برخی منابع آمریکایی از اختلاف نظر رئیس جمهور و وزیر خارجه درباره برجام نوشته و تاکید کرده بودند، ترامپ تیمی از کارکنان کاخ سفید را مامور آماده سازی شرایط برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *