ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

شاخص‌های نگران کننده پولی در بهار/ ممکن است در نیمه دوم سال شاهد تورم دو رقمی باشیم

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رشد شاخص‌های نقدینگی، بدهی بخش دولتی و جذب سپرده در بهار گفت ممکن است در نیمه دوم سال شاهد تورم دو رقمی باشیم.

 باز خبر,به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مسعود خوانساری در هیجدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به رشد ۴٫۴ درصدی اقتصادی در بهار امسال گفت: علیرغم تحقق این رشد هنوز در زمینه نقل و انتقال پول با بانک ها در دنیا مشکل داریم.
رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: البته برای ایجا شعبه ۳ بانک ایرانی به نام های پارسیان، سینا و خاورمیانه با آلمان توافقاتی انجام شده است.
خوانساری با بیان اینکه طبیعتا بعد از توافق برجام باید مسیر انتقال پول به حالت عادی باز می گشت بیان داشت: بعد از برجام بحث مبارزه با پولشویی و قانون FATF مطرح شد و الحاقیه آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
وی بیان داشت: مجلس الحاقیه آن هم در همان سال مورد تایید و تصویب قرار داد و مسولیت اجرای قانون بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت که متاسفانه در روزهای اخیر پیوستن به FATF دستخوش مسایل سیاسی شده است.
رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ایران و کره شمالی بدترین رتبه را در زمینه پولشویی دارند،بیان داشت: امیدواریم هر چه زودتر دولت بحث شفاف سازی را انجام دهد و ما بتوانیم رتبه خودمان را در این زمینه کاهش و از آن خلاصی یابیم تا با حل این موضوع بخش خصوصی بتواند سرمایه گذاری خارجی را جذب کند.
وی تصریح کرد: در فصل اول سال ۹۵ بدهی بخش دولتی نسبت به اسفند ۹۴ مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .
رییس ااتاق بازرگانی تهران همچنین بیان داشت: حجم نقدینگی در بهار امسال نسبت به اسفند ۹۴ به میزان ۴٫۲ رشد داشته است.
خوانساری گفت: در بهار امسال نسبت به اسفند ۹۴ سهم سپرده های کوتاه مدت از نقدینگی کل کشور افزایش داشته و در مقابل سپرده های بلند ندت کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه این ۳ عامل تا اندازه ای نگران کننده است،تصریح کرد: ممکن است با این مسایل در ۶ ماه دوم سال شاهد افزایش رشد تورم و دو رقمی شدن ان باشیم.
وی با اشاره به اصلاح بودجه در ۱۵ شهریور ۹۵ گفت: ۴ تبصره به تصویب رسید که بر این اساس در تبصره ۳۵ به دولت اجازه داده شد تا مطالبات خودش را با بانک ها و بانک مرکزی تهاتر کنند.
رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در تبصره ۳۶ هم به دولت اجازه داده شد که ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند و بدهی های خودش را به بانک ها و پیمانکاران پرداخت کنند.
وی بیان داشت: در تبصره ۳۸ هم اجازه داده شد تا دولت مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه منتشر کند تا به طلبکاران بیمه سلانت پرداخت شود.
رییس اتاق بازرگانی تهران همچنین تصریح کرد: در تبصره ۳۸ هم به دولت اجازه داده شد تا مبلغ ۵ میلیارد دلار از روسیه برای پروژه های زیربنایی وام بگیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *