آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
با آغاز خط تولید صیاد 3؛

اسوشیتدپرس: ایران در زمینه نظامی خودکفا شده است

تلویزیون ایران در حالی راه اندازی خط تولید نسل جدیدی از موشک های ایران را جشن گرفته است که در هفته های اخیر ترامپ و دولتش تا حد زیادی ایران را به خاطر مسائلی از جمله برنامه موشکی ایران تحت فشار قرار داده است.

بازخبر / خبرگزاری اسوشیتدپرس در گزارشی به راه اندازی خط تولید موشکی ایران پرداخت و آن را یک موفقیت برای ایران توصیف کرد و نوشت: تلویزیون ایران در حالی راه اندازی خط تولید نسل جدیدی از موشک های ایران را جشن گرفته است که در هفته های اخیر ترامپ و دولتش تا حد زیادی ایران را به خاطر مسائلی از جمله برنامه موشکی ایران تحت فشار قرار داده است.

در یکصدو پنجاه و پنجمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ارتش جمهوری اسلامی ایران خط تولید موشک پدافند هوایی برد بلند صیاد ۳ که توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است افتتاح و تعدادی از آن به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید.

اسوشیتدپرس با توجه به آغاز خط تولید موشک صیاد ۳ نوشت: در روز شنبه ایران خط تولید موشکی به نام هانتر که در زبان فارسی به معنی صیاد است را آغاز کرد. افتتاح این خط تولید در حالی است که ایران بدون توجه به هشدار های مقامات آمریکایی در سال جاری موشک های زیادی را نیز آزمایش کرده است. ایران همچنین در سال جاری بارها از پیشرفت های موشکی خود خبر داده و حتی انواع مختلفی از آن ها را آزمایش کرده است.

این ادعای ایران در مورد راه اندازی خط تولید صیاد ۳ در حالی است که بیان می شود این موشک ها از نوع کاملا پیشرفته و کاملا بومی می باشد. ایران همچنین در ماه دسامبر موشک صیاد ۳ را آزمایش کرده که برد آن تا ۱۲۰ کیلومتر یعنی حدود ۷۵ مایل رسید.

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: از سال ۱۹۹۲ ایران خودکفایی نظامی خود را آغاز کرده است و ایران توانسته است انواع موشک ها و تانک ها و همچنین سلاح های پیشرفته و به علاوه زیردریایی های زیادی را تولید کند.
  وب سایت گلوبال میلیتاری دیفنس (DMD) نیز در گزارش سالانه خود اخیرا به افزایش قدرت نظامی ایران اشاره کرد و در گزارش ویدئویی خود عنوان کرد که ایران سال به سال قدرت نظامی خود را افزایش میدهد.

این وب سایت در این گزارش ویدئویی خود اعلام می کند که جمعیت ایران بیش از ۸۱ میلیون نفر است و این کشور بیش از ۴۷ میلیون نفر قدرت انسانی مرد دارد. ایران همچنین جمعیتی بالغ بر ۵۴۵ هزار نفر پرسنل نظامی فعال دارد.

این وب سایت در ادامه گزارش خود افزود: تعداد تانک های ایران به ۱۶۵۸ عدد و تعداد وسایل نقلیه نظامی ایران به ۱۳۱۵ عدد می رسد.

ایران در زمینه هوایی نیز از قدرت نظامی خوبی برخوردار است و علاوه بر ۱۳۷ جنگنده، تسلیحات نظامی زیادی برای مورد هدف قرار دادن هواپیماهای نظامی در اختیار دارد.

در ادامه این گزارش ویدئویی همچنین تعداد ناوهای دریایی ایران ۳۹۸ عدد اعلام شده است.

کاملا روشن است که همانطور که روزنامه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز و شبکه سی ان ان نیز اشاره کردند، ایران در سال های اخیر به خودکفایی نظامی رسیده است و حمله نظامی دولت ترامپ به ایران گزینه ای کاملا اشتباه است.

علاوه بر این، بسیاری از تحلیل گران آمریکایی تنش دار کردن روابط با تهران را مسیری نادرست خوانده و بر این باورند که ترامپ باید از تهدیدات توخالی ایران را متوقف کند زیرا ایران نشان داده است حاضر نیست از سیاست های خود کوتاه بیاید. همچنین روزنامه نیویورک تایمز در یادداشت خود نوشته است که ترامپ باید به جای تهدید ایران روابط دیپلماتیک آمریکا با این کشور کلیدی را تقویت کند.

اصرار مقامات نظامی ایران برای پیشرفته کردن تجهیزات نظامی ایران در حالی است که خود روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با صراحت بیان کرده است که آمریکایی ها به توافق برجام پایبند نبوده اند و برخلاف گزارش های رسیده مبنی بر این که ایران برجام را رعایت کرده است، «هاکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید احتمالاً آشکارا اعتراف کرده است که آمریکا برای اولین بار به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ پایبند نبوده است.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *