آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
جانشین فرماندهی ناجا:

مصمم هستیم تا تمامی کانتینرهای خروجی از گمرک را کنترل کنیم/ ۱۵ دستگاه ایکس‌ری در کل کشور در اختیار نیروی انتظامی است

جانشین فرماندهی ناجا گفت: مصمم هستیم تا با ایجاد زمینه‌های لازم، امکان کنترل مکانیزه کلیه کانتینرهای خروجی از بنادر هرمزگان را که تعداد آنها در روز به ۳ هزار دستگاه می‌رسد، فراهم کنیم.

بازخبر /  از بندرعباس، سردار اسکندر مؤمنی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح دستاوردهای نشست قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا که در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز که با حضور کلیه معاونان فرماندهی ناجا و استاندار هرمزگان و مسؤولین گمرک استان هرمزگان و همین طور فرمانده انتظامی هرمزگان و معاونان وی برگزار شد، راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور را مورد بررسی قرار دادیم و بحث‌های گوناگونی در زمینه راهکارهای کاهش قاچاق صورت گرفت.

وی افزود: نحوه و شیوه استقرار پلیس در گمرکات استان هرمزگان به عنوان فعال‌ترین گمرکات کشور را نیز بررسی کردیم و هماهنگی‌های اجرایی در این زمینه را به خوبی انجام دادیم تا بتوانیم ظرف یک تا دو ماه آینده به طور کامل در گمرکات هرمزگان مستقر شویم.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان این که در حال حاضر صرفا ۱۰ تا ۱۱ درصد از کل کانتینرهای خروجی از گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برنامه داریم تا ظرف یک یا دو سال آینده کنترل ” تمام‌شمار” مکانیزه تمامی کانتینرها را اعمال کنیم تا قاچاق سازمان‌یافته از مبادی رسمی کشور به حداقل ممکن برسد.

سردار مؤمنی ادامه داد: برای کنترل مکانیزه تمامی کانتینرهای خروجی از گمرکات به تجهیزات ایکس ری جدید نیاز داریم که باید خریداری و نصب شود تا این دستگاه‌ها بتوانند به طور مکانیزه و در حالی که کامیون‌ها در حال عبور هستند آنها را اسکن کرده و کنترل کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ دستگاه ایکس ری در کشور در اختیار نیروی انتظامی است که برای اعمال کنترل کامل بر مبادی خروجی گمرکات به ۳۰ تا ۳۵ دستگاه ایکس‌ری جدید دیگر نیاز داریم تا بتوانیم کنترل دستی را حذف کرده و روند اعمال نظارت را سرعت ببخشیم.

جانشین فرماندهی ناجا تصریح کرد: تمرکز ما بر مقابله با باندهای بزرگ قاچاق کالا است و اعمال این شیوه‌ها نیز با رویکرد سرعت بخشیدن به فرآیند واردات و صادرات و کمک به گمرک است.

سردار مؤمنی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص شکل‌گیری کوله‌بری دریایی نیز اظهار کرد: قاچاق و فرآیندهای آن موضوعی ملی است و هر تصمیمی باید در مرکز و ستاد اتخاذ شود و تا این لحظه هیچ موضوعی درباره کوله‌بری دریایی مطرح و یا تصویب نشده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *