ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
فارن پالیسی؛

عصبانیت ترامپ از تیلرسون/ ماموریت ویژه برای تخریب برجام

«ترامپ از اینکه تیلرسون نتوانسته شرایط را جهت اعلام عدم پایبندی ایران مهیا سازد خشمگین است و به همین دلیل …»

بازخبر / نشریه آمریکایی فارن پالیسی (foreignpolicy) از زمینه سازی ترامپ جهت عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای در گزارش بعدی به کنگره خبر داد.

در ابتدای این گزارش اختصاصی که زیر عنوان “ترامپ تیمی از کاخ سفید را مامور هدف قرار دادن توافق هسته ای ایران کرده و وزارت خارجه را به حاشیه راند” منتشر شده می خوانیم: رئیس جمهور آمریکا که از عملکرد تیلرسون درقبال ایران ناراضی است به سمت اعتماد به دستیاران خود در کاخ سفید متمایل شده است.

فارن پالیسی افزود: “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا پس از دیدارهای مکرر هفته جاری [میلادی] با “رکس تیلرسون” وزیر خارجه، به گروهی از کارکنان مورد اعتماد کاخ سفید دستور داده که زمینه های بالقوه برای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای در گزارش ۹۰ روزه بعدی را مورد بررسی قرار دهند.

به نوشته فارن پالیسی، هدف از این اقدام ترامپ، به دست آوردن چیزی بوده که وزارت خارجه در رسیدن به آن شکست خورده است: گزینه اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای.

در ادامه این گزارش به نقل از “یک منبع نزدیک به کاخ سفید” که با فارن پالیسی در ارتباط بوده آمده است: رئیس جمهور وظیفه آماده سازی شرایط برای اعلام احتمالی عدم پایبندی ایران به برجام در گزارش ۹۰ روزه بعدی را به گروهی از کارکنان کاخ سفید سپرده؛ وظیفه ای که پیشتر بر عهده تیلرسون و وزارت خارجه بود.

این منبع که نامی از وی برده نشده در ادامه می افزاید: این رئیس جمهور آمریکاست که به کاخ سفید اعلام کرده می خواهد در موقعیتی باشد که ۹۰ روز دیگر پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکند و وظیفه اعضای کاخ سفید این است که وی را به این هدف برسانند.

فارن پالیسی در ادامه گزارش خود از ارتباطش با سه منبع مطلع در این باره نوشته؛ منابعی که همگی اقدام اخیر ترامپ را به منزله به حاشیه راندن وزارت خارجه دانسته اند.

منابع مرتبط با فارن پالیسی همچنین تاکید کرده اند که ترامپ پیشتر و به طور مشخص از تیلرسون خواسته بود در گزارش قبلی به کنگره زمینه را برای اعلام عدم پایبندی ایران آماده سازد؛ امری که وزیر خارجه آمریکا در محقق ساختن آن شکست خورد.

این درحالی است که کاخ سفید برای بازنویسی سیاست آمریکا درقبال ایران اقداماتی را کلید زده که احتمالا تا پایان تابستان به نتیجه خواهد رسید و وضعیت واشنگتن درباره ماندن یا خروج از برجام را مشخص خواهد ساخت.

یکی از منابع مرتبط با فارن پالیسی تاکید کرده که ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای در گزارش ۹۰ روزه بعدی جدیت دارد و مصمم است.

به گفته منابع مرتبط با فارن پالیسی، ترامپ از اینکه تیلرسون نتوانسته شرایط را جهت اعلام عدم پایبندی ایران مهیا سازد خشمگین است و به همین دلیل به سمت کارکنان مورد اعتماد خود در کاخ سفید متمایل شده است.

گفتنی است، این خبر در شرایطی منتشر می شود که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در گزارش های خود پایبندی ایران به برجام را تایید کرده؛ امری که در گزارش های سابق وزارت خارجه آمریکا نیز مشهود است.

از سوی دیگر پس از اعلام تحریم های جدید آمریکا، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران از نقض متن و روح برجام توسط واشنگتن سخن گفته و بر مقابله با اقدامات ضدایرانی کاخ سفید تاکید کرده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *