ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
سرلشکر سلیمانی در سالگرد شهید نصیری:

وزارت دفاع ایران سه شیفته برای عراق سلاح تولید کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: برخی اوقات از راه دیپلماسی کارهایی می‌کنیم که خیلی خوب است، اما حل برخی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود.

بازخبر /  سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدسسپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۱۹۹ تیر) در مراسم سالگرد شهید نصیری از شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: پدیده شوم داعش فکری بسیار خطرناک است که خسارت‌های زیادی به جهان اسلام وارد کرد.

وی افزود: در این روزها که در آستانه پیروزی بزرگ مردم عراق هستیم، سالگرد سرداری مثل شهید تقوی است، از خدمتگذاران و مجاهدان عراق که به شهادت رسید.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه سپاه بدر شجره طیبه‌ای مملو از شهدای گرانقدری است که تحت علمای عراق مثل شهیدان صدر و شهید حکیم تشکیل شد و خدمات زیادی کردند، گفت:  شهید نصیری در توسعه این سپاه نقش ویژه‌ای داشت. شهید نصیری یکی از اولیای خدا بود که در جامعه ما گمنام و مخفی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برخی اوقات از راه دیپلماسی کارهایی می‌کنیم که خیلی خوب است، اما حل برخی مشکلات فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود. خون شهید نصیری و خون دیگر شهیدان ایرانی، این خون خون یک نفر نبود، این پیمانه وفای یک ملت بود، در حمایت از پشتیبانی از یک کشور که مورد ظلم قرار گرفته است. کدام دیپلماسی می‌تواند مانند این خون‌ها صمیمیت ایجاد کند؟

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: چه شهدایی این جمهوری اسلامی و سپاه، فدای ایران، منطقه و جهان کرد. به ملت ایران و عراق عرض می‌کنم، کاری که فرزندان این ملت کردند کار سربازی ایران برای عراق بدون ادعا بود. چنین سردارهایی کجای دنیا وجود دارند که اسلحه به دست بگیرند و جلوی نیروی عمل‌کننده شهید شوند؟ این وفای صادقانه است

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مثل سایر کشورها نبود که از عراق پول بگیرد و مثل آمریکا سلاح را در وقت اضطرار  به آنها ندهد، تأکید کرد: ما هر سربازی در این عرصه را مایه افتخار می‌دانیم

سرلشکر سلیمانی با بر شمردن عوامل آزادی موصل، با بیان اینکه پدیده داعش و تکفیر در تاریخ جهان پدیده‌ای کم نظیر از نظر جنایت بوده است، اظهار داشت: هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند نوع جنایت داعش را منتشر کند. اینکه هزاران بی‌گناه در شهر تکریت را تیر خلاص زدند یا زنان ایزدی را به فروش رساندند، اینها جنایات عجیبی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود:‌یک طفل را در حلب سر بریدند. در همین دیاله یک نوزاد را مثل گوسفند سرخ کردند و لای برنجگذاشتند و برای مادرش فرستادند. مجموعه سیطره داعش در سوریه و عراق از کل این کشورها بزرگ‌تر بود، آن هم با بیش از صدها انتحاری.

وی با بیان اینکه امروز در جشن پیروزی موصل، ملت عراق تنها نیست و این حق ملت عراق برای همه بشریت است، گفت: ملت عراق و سوریه حق زیادی بر مردم جهان دارند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه نکته دوم این پیروزی برخواسته از حکمت یک مرد برجسته و بزرگ، حکیم آیت‌الله سیستانی است، گفت: امروز در عراق طایفه‌ای وجود ندارد که احساس نکرده باشد ایشان مرجع تک تک عراقی‌هاست.

وی با بیان اینکه فتوای این مرد موقعیت‌شناس موجب شد جوانان عراق را به خروش وادار کند و شجره طیبه حشدالشعبی را تاسیس کرد، گفت: این همبستگی امروز عراق در تاریخ نادر است. خون جوانان شیعه برای جوانان اهل سنت به زمین ریخته شد و این افتخارآمیز است.

سرلشکر سلیمانی افزود: تاثیر فتوای آیت‌الله سیستانی، «حشد الشعبی» شد. در تمام ملاقات‌های شخصیت‌های عراق و سیاست‌گذاری‌های جمهوری اسلامی، تاکید اساسی رهبر انقلاب حمایت تمام عیار از ملت و مرجعیت عراق  بود. ایشان آیت‌الله سیستانی را گنجی برای ملت عراق و ناجی عراق دانستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر حمایت تمام عیار از مرجعیت و مردم عراق تاکید اساسی داشتند و فرمودند آیت‌الله سیستانی گنجی است که مردم عراق باید قدر آن  را بدانند و تاکید داشتند دولت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه کمکی به مردم عراق دریغ نکند. بر همین اساس وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران سه شیفت برای عراق سلاح تولید و ارسال می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه «حشدالشعبی» برای همیشه نگاه بدخواهان عراق را خنثی کرد، گفت: عامل سوم این پیروزی نیروهای مسلح عراق بود. امروز ارتش عراق به سمت یک ارتش حزب‌اللهی در حال حرکت است. فرماندهان ارتش عراق انسان‌های لایقی هستند. ارتشی که توانست بر شهر ۲ میلیونی موصل با مروت پیروزی کسب کند و این نکته مهمی است.

وی با بیان اینکه ارتش عراق امروز قابل اطمینان در برابر هر تجاوزی است و نیاز نیست نیروی خارجی بخواهد به بهانه کمک خود را تحمیل به ارتش و ملت عراق کند، اظهار داشت: عامل چهارم پیروزی موصل، نقش دولت و پارلمان عراق است. نقش نخست‌وزیر عراق نقش بی‌بدیلی است که باید به آن احترام کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: نقش احزاب سیاسی و گروه‌های عراقی نقش مهمی بود و این پیروزی نیازمند تفسیر زیادی است. پایان دادن به حاکمیت داعش بسیار مهم است. امروز شیعه و سنی و کرد به این نتیجه رسیده‌اند در کنار هم مسئولیت کشور خود را به عهده بگیرند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *