ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
با وجود هجوم گرمای طاقت فرسا

مردم جاسک را دریابید…!

گرمای طاقت‌فرسا و کم سابقه‌ای به جاسک هجوم آورده و موجبات استفاده هرچه بیشتر مردم از دستگاه‌های خنک‌کننده گازی و پرمصرف را فراهم ساخته و در نتیجه هزینه‌ سرسام‌آور برق را برای مردم محروم این شهرستان رقم زده است.

به گزارش بازخبر به نقل از خبرگزاری فارس از بندرجاسک، مصرف بالای برق توسط شهروندان جاسکی همیشه باعث نگرانی و درد سر برای آنان بوده است که ناچارا برای گریز از گرما و تاثیرات ناگوار آن دستگاه‌های خنک‌کننده خود را افزایش داده و تا اواسط مهرماه و گاه تا اواخر این ماه از آنها استفاده نمایند.

در خواست شرکت برق شهرستان از شهروندان گرمازده مبنی بر استفاده نکردن از دستگاه‌های پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق امری نشدنی و حتی خنده‌دار به‌نظر می‌رسد.

مسؤولان ذی‌ربط باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا در این ساعت از روز، برق مصرفی مردم این مناطق گرمسیر با تعرفه کمتری محاسبه شود چون ناگفته پیداست که اوج استفاده مردم از کولرهای پرمصرف گازی در این ساعات از روز می‌باشد.

در این رابطه مسؤولان برای پاک کردن صورت مساله اقدام به تغییر ساعات کاری ادارات دولتی در استان نموده‌اند که این موضوع هم جای تعجب و سؤال دارد و نتیجه‌بخش نبوده بلکه موجبات کم‌کاری بیشتر در ادارات و سردرگمی مردم شده است.

حال نمایندگان مردم و مسؤولان عالی‌رتبه استان بایستی توجه بیشتری به این مشکل مردم در شرقی‌ترین بندر هرمزگان کنند و آنان را از این قبوض شک‌آور خلاص نمایند و تا زمانی‌که بی‌رونقی کار و کسب مخصوصا در این شهرستان غوغا کند، پرداخت اجباری قبوض آب و برق برای آنان میسر نیست و نخواهد بود.

کمتر، اعتراضات مردم بابت بالا رفتن ارقام مصرفی‌شان به نتیجه رسیده است و مردم با مراجعه به شرکت برق، اغلب با این جواب مواجه می‌شوند که کاری از دست ما ساخته نیست و تصمیم‌گیرنده اصلی شرکت برق در مرکز استان است.

رئیس شورای روستا بحل با اشاره به اینکه بالا بودن قبوض این دوره برق بسیار سرسام‌آور است و بیشتر مردم از واریز این قبض‌ها با قیمت گزاف عاجز هستند، گفت: انتظار داریم مسؤولان شهرستانی و استانی توجه جدی به این منطقه مرزی و محروم داشته باشند.

علی بادنوروز ادامه داد: در گذشته هزینه برق مصرفی برای خانواده چند نفری ما بین ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان بوده اما در دو ماه اخیر به بیش از یک میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر شرکت توزیع برق جاسک در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: دلیل افزایش تعرفه برق مردم جاسک گرمای هوا و مصرف بالا و قرار گرفتن در پله‌های مصرف است.

محمود انصاری تاکید کرد: هزینه افزایش برق مصرفی مشترک خانگی که عده‌ای می‌گویند بالای یک میلیون تومان بوده صحت ندارد و چنانچه شهروندانی که در این خصوص مشکلی دارند حضوری به اداره برق شهرستان مراجعه کنند تا شماره کنتور آنها بازبینی شود.

به گزارش فارس، با توجه به شرایط آب هوایی جاسک، این منطقه به‌دلیل شرجی بالا، یکی از مناطق بسیار گرم کشور  محسوب می‌شود و شدت گرما به حدی است که فقط کولرهای گازی جواب‌گو هستند.

این نوع کولرها تنها قادر به خنک کردن فضای محدودی هستند و در بسیاری از خانه‌ها چندین کولر به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌شود و در نتیجه موجب افزایش هزینه برق در قبض‌های صادره شده است.

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *