اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
از جیب شهروندان به جیب چه کسی؛

امینی زاده:پای منافع شهر و شهروندان ایستاده‌ام/به‌هیچ‌وجه کوتاه نخواهم آمد

فیل با آن جثه بزرگ و تنومندش، شکار درندگان می‌شود. وقتی ضربات پی‌درپی به پیکره و دست و پای فیل بزنید، تا چندی بعد توان نگه‌داشتن خود را دارد اما پس از مدتی، از پا درمی‌آید و آنگاه است که طعمه دیگر موجودات می‌شود. این چند جمله را با وضعیت کنونی شهر تطبیق دهید، کاملاً شبیه همدیگر هستند.

بازخبر/  منطقه خلیج‌فارس،سوء مدیریت و در شهرداری‌ها، موضوعی است که همواره این نهاد نیمه‌دولتی را تحت اتهام قرار داده است. در همین شهر بندرعباس نیز خبرهایی از دوران مختلف مدیریتی در شهرداری به گوش می‌رسد که برخی اقدامات حاصلی جز ضرر از جیب شهروندان، به دنبال نداشته است. البته گاهی هم ضرر و زیان‌هایی رخ می‌دهد که پشت پرده آن به مدیریت شهری بازنمی‌گردد و برخی دست های پشت پرده در رقم خوردن آن دخیل هستند.

در زمان مدیریت سابق شهرداری بندرعباس عملیات عمرانی نخستین تقاطع غیر هم‌سطح، پل رسالتی که اکنون به بهره‌برداری رسیده، آغاز شد و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، این سازه از مسیر شمال به جنوب ساخته شد.

در ضلع شمالی و جنوبی این تقاطع، ساختمان‌های متعددی وجود دارد. پس از ساخت تقاطع رسالت، مالک یکی از این ساختمان‌ها به دلیل افت قیمت ملک خود، از شهرداری بندرعباس شکایت می‌کند و پس از برگزاری جلسات متعدد قضایی، شهرداری بندرعباس محکوم به پرداخت رقمی حدود ۹ میلیارد تومان می‌شود! فارغ از این‌که رقم نجومی ۹ میلیارد تومانی بر چه اساس و منطقی اعمال‌شده است، ازآنجاکه منافع و سرمایه مردمی از بین رفته، اصل داستان جای موشکافی و بررسی دقیق‌تری دارد.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، مالک این بنا به هیچ‌کدام از مذاکرات صورت گرفته از سوی شهرداری پاسخ منطقی نداده است. وی حتی حاضر نشده ملک خود را باقیمت کارشناسی به شهرداری واگذار کند زیرابه خسارتی قابل‌توجه دست پیدا می‌کرد و همچنان می‌تواند صاحب‌ملک خود نیز باشد. مصداق این مورد را می‌توان در پرونده جریمه ۸۷ میلیارد تومانی شهرداری بندرعباس نیز مشاهده کرد.

با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، دایره حقوقی شهرداری بندرعباس سابقاً در پرونده‌های بزرگ‌تری که سروصدای آن در انظار عمومی پیچید، موفق شده بود اما این بار کمی داستان متفاوت بود و متأسفانه شهرداری، که از جیب مردم برای خودشان هزینه می‌کند، به خاطر ساخت یک تقاطع غیر هم‌سطح به‌عنوان یک پروژه عمومی، محکوم‌شده است. چطور ممکن است یک‌نهاد عمومی به خاطر خدمات دادن به مردم ۹ میلیارد تومان جریمه شود، درحالی‌که به عقیده کارشناسان املاک منطقه رسالت به خاطر ساخت این تقاطع افت قیمت پیدا نکرده‌اند. متأسفانه، این رأی دادگاه منجر به مسدود شدن چندهفته‌ای حساب‌های شهرداری بندرعباس شد و به دنبال آن نیز حقوق کارکنان شهرداری به تعویق افتاد.

شهردار بندرعباس نیز دراین‌ارتباط گفت: پای منافع شهر و شهروندان ایستاده‌ام و به‌هیچ‌وجه کوتاه نخواهم آمد.

عباس امینی زاده در گفت‌وگو با ایسنا،با اشاره به اینکه متأسفانه گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که منطقی نیست و همه از آن ناراحت و متأثر می‌شوند، عنوان کرد: ای‌کاش در پرونده شکایت یک فرد به بهانه افت قیمت ملک، منافع شهر و شهروندان نیز در نظر گرفته می‌شد.

یکی از خلاءهایی که در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، این است که مسئولان وقت آن دستگاه که دستور شروع پروژه یا فعالیت مشخص را داده مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند و درواقع مدیران روی کار باید پاسخگوی خطاهای سهوی و عمدی مدیران قبل خود باشند.

بر اساس نظر کارشناسان این حوزه، تقاطع غیر هم‌سطح و میدان نباید در کنار یکدیگر قرار بگیرد و با توجه به اینکه در احداث این‌گونه تقاطع‌ها املاک مجاور نیز باید در نظر گرفته شوند، منطقی این بود که تقاطع رسالت در مسیر شرق به غرب احداث شود اما در زمان مدیریت وقت شهرداری به دلیل پایین‌تر بودن هزینه‌های ساخت در مسیر شمال به جنوب، این پروژه در مسیر کنونی احداث شد. بااین‌وجود، جای سؤال دارد که چرا مسببان این پروژه مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند و تاوان اشتباهات برخی افراد باید از جیب مردم شهر پرداخت شود!

به گزارش ایسنا، با دیدن این وضعیت شاید به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران توصیه می‌شود با صرف هزینه یکی دو میلیارد تومانی، پل رسالت را تا قبل از شکایت سایر ملک‌های مجاور و محکومیت شهرداری بندرعباس در دستگاه قضایی، این پروژه را به‌کلی تخریب کند و از ضرر و زیان بیشتر جلوگیری کند!

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *