ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

انحلال حشدالشعبی؛ راهبرد آمریکا در عراق پساتروریسم

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با توجه به کارایی و قابلیت حشدالشعبی در طول آزادسازی مناطق مختلف عراق از جمله موصل، آمریکایی‌ها نسبت به توانایی‌های این مجموعه حساسیت نشان داده و دولت این کشور را تحت فشار قرار دادند که این مجموعه را منحل کند.

بازخبر / حسن هانی‌زاده با بیان اینکه سیاست‌های کثیف آمریکا در عراق موجب بروز اختلاف میان حشدالشعبی و دولت این کشور شده است، اظهار کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند آمریکایی‌ها اخیرا حیدرالعبادی نخست وزیر عراق را تحت فشار قرار دادند که پس از آزادسازی موصل، حشدالشعبی باید منحل شود.
وی افزود: با توجه به کارایی و قابلیت حشدالشعبی در طول آزادسازی مناطق مختلف عراق از جمله موصل، آمریکایی‌ها نسبت به توانایی‌های این مجموعه حساسیت نشان داده و دولت این کشور را تحت فشار قرار دادند که این مجموعه را منحل کند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه این مساله به شکلی واضح، دخالت آمریکا در مسائل داخلی و امنیتی عراق به حساب می‌آید، تاکید کرد:  آمریکایی‌ها برای پیشبرد اهداف خودشان از جمله تجزیه اقلیم کردستان و انجام همه‌پرسی در این منطقه تلاش می‌کنند تا میان دولت و حشدالشعبی اختلاف‌افکنی کنند.
هانی‌زاده گفت: این احتمال وجود دارد که حیدر العبادی تحت تاثیر فشارهای وارده از سوی آمریکا، حشدالشعبی را مهار کند.
وی افزود: حشدالشعبی معتقد است بدون کنترل مرزهای مشترک سوریه و عراق، امکان تامین امنیت مرزهای عراق وجود ندارد و تا زمانی که تروریست‌های تکفیری در اطراف مزهای عراق مستقر هستند، امکان بازگشت گروهک‌های تروریستی به مناطق شمال و غرب عراق وجود دارد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مادامیکه حشدالشعبی در مرزهای عراق مستقر نشود، امکان برقراری امنیت در عراق وجود نخواهد داشت، گفت: اگر این کنترل صورت نگیرد، گروهک‌های تروریستی بار دیگر پس از سازماندهی نیروهای خود، بار دیگر به موصل حمله خواهد کرد و این جنگ و گریز تا مدت‌های طولانی ادامه خواهد داشت.
هانی‌زاده در پایان گفت: حشدالشعبی به عنوان یک نیروی نظامی مردمی، با فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی از دل حوادث و ناامنی‌های عراق بروز و ظهور پیدا کرد و در جهت کمک به اهل سنت و ایجاد امنیت در این کشور، گام‌های بسیار مثبتی برداشت.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *