اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

نگرانی اروپا از فعالیت تروریستی خانواده های داعشی

گزارش سالانه یوروجاست که مقر آن در لاهه هلند است خاطرنشان کرد تعداد جنگجویانی که از سوریه و عراق بازمی گردند در برهه اخیر افزایش نیافته اما ممکن است آنها به اماکن دیگری منتقل شوند.

بازخبر / به نقل از العالم، رییس واحد قضایی اتحادیه اروپا «یوروجاست» تازه ترین گزارش خود را درباره پرونده افراط گرایان و جنگجویان خارجی در برابر اعضای کمیته آزادی های پارلمان اروپا مطرح کرد و درباره مستعد بودن خانواده داعشی ها برای فعالیت های تروریستی هشدار داد.

«میشل کانینکس» در این گزارش دیدگاه های این نهاد را پیرامون جنگجویان خارجی و افراط گرایی و تحولات مربوط به آنان از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶  و نوع تعامل سیستم قضایی اروپا با این پدیده ارائه کرد.

این مسئول اروپایی در گزارش کلی خود درباره خطرات ناشی از بازگشت خانواده افراط گرایان اروپایی که در مناطق درگیری در عراق و سوریه به سر می برند هشدار داد.

گزارش سالانه یوروجاست که مقر آن در لاهه هلند است خاطرنشان کرد تعداد جنگجویانی که از سوریه و عراق بازمی گردند در برهه اخیر افزایش نیافته اما ممکن است آنها به اماکن دیگری منتقل شوند.

کانینکس با اشاره به وجود عوامل جدیدی که باید در برخورد با جنگجویان خارجی به آن توجه شود بر مشکل تعامل با خانواده و فرزندان آنان تاکید کرد.

وی از مقام های مربوط در کشورهای عضو خواست برای زنان و فرزندان جنگجویان اهمیت کافی قائل باشند زیرا آنها مهمترین افرادی هستند که به کشورهای اروپایی برمی گردند و مقام های باید میزان خطرناک بودن هر یک از آنها را به صورت جداگانه در نظر بگیرد.

این مسئول اروپایی با اشاره به خطرات خلأ حقوقی درباره شرایط این افراد که در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد گفت: کودک نابالغ یا زنان کم خطرتر از مردان نیستند مخصوصا اگر قصد و توان انجام عملیات تروریستی را داشته باشند.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در برابر آنچه که او قشر جدید تروریست ها نامید مراقب باشند مخصوصا زنانی که سابقه قضایی دارند یا شاهد اقدام های  تروریستی در محل درگیری ها بوده اند.

کانینکس از مقام های مربوط در کشورهای اروپایی خواست سازوکارها و قوانین خود را برای رویارویی با چالش های جدیدی که حضور تعداد زیادی کودک بازگشته از مناطق درگیری ایجاد می کند نوسازی کنند زیرا امکان دارد آنها به آدمکش های حرفه ای در اروپا تبدیل شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *