آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
در پی درخواست تعدادی از شهروندان بندرعباسی

رفیعی بندری : خواستار تغییر نام خور شیلات به خور نابن یا نابند هستم

هومن رفیعی بندری گفت: احیای خورها می توانند زمینه ساز گسترش فضاهای گردشگری در شهر بندرعباس را به دنبال داشته باشد.

بازخبر ،هومن رفیعی بندری گفت: احیای خورها می توانند زمینه ساز گسترش فضاهای گردشگری  در شهر بندرعباس  را به دنبال داشته باشد.

وی  افزود : خورها مکانی مناسب برای گردشگران و ایجاد جذابیت های بصری است و از طرفی برای حفظ هویت شهر بندرعباس می بایست به همان نام های قدیمی نام گذاری و از آنها یاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : خور شیلات در شهر بندرعباس ،  از زمان های قدیم به نام نابن ، نابند و نایبند معروف است و اهمیت نابن در قبل، از آن جهت است که بعلت واقع شدن در منطقه ای ساحلی و داشتن خور، محل مناسبی برای پهلو گرفتن کشتی ها بوده و آثار اسکله قدیم تا به امروز در ساحل صدا و سیما وجود دارد .

همچنین نابن دروازه شرق بندرعباس و محل بار اندازی برای مردمان پیشین بوده ، نابن  در اسناد تاریخی دارای اهمیت زیادی است خصوصا در نقشه ها و اسناد تاریخی پرتغالی هاست.

از صدها سال قبل خور نابن تامین کننده آب شیرین شهر و کشاورزی بوده است .

رفیعی بندری در ادامه با توجه به درخواست تعدادی از شهروندان بندرعباسی گفت:  از کمیته نامگذاری شهرداری این تقاضا را دارم که به جهت حفظ نام های قدیمی و حفظ هویت شهری ، خور شیلات به خور نابن تغییر  یابد.

پسندیدم(10)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *