اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آخرین خرید پرسروصدای استقلال

نقل و انتقالات تابستانی برای استقلال و طرفدارانش رؤیایی‌تر از آن چیزی پیگیری شد که همگان تصور می‌کردند.

بازخبر / علیرضا منصوریان که در همان امارات نوید جذب ۴ تا ۵ مهره بین‌المللی برای بالا بردن تجربه استقلال را داده بود طبق برنامه در هفته‌های گذشته خریدهای بزرگی انجام داد تا به این ترتیب تیم را در زمره مدعیان قهرمانی فصل آینده قرار دهد که از جمله این خریدها می‌توان به پژمان منتظری، داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید، سجاد شهباززاده و چند بازیکن جوان آینده‌دار زیر ۲۳ سال اشاره کرد که هر یک از آنها هزینه‌های گزافی روی دست باشگاه گذاشت. در کنار خریدها، پروسه تمدید قرارداد مهره‌های کلیدی هم به خوبی طی شد تا استقلال به یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ هفدهم تبدیل شود اما حتی این اتفاق هم اشتهای منصوریان و باشگاه برای بستن فهرست تیم را سیر نکرد چون آنها در پی اضافه کردن یک سورپرایز رؤیایی برای رقم زدن پایانی خوش در تابستان نقل و انتقالاتی هستند.

علیرضا منصوریان با وجود تیم پرستاره و خوبی که در اختیار دارد همچنان در پی جذب یک بازیکن لیگ برتری دیگر هم هست تا از سهمیه خریدهای تابستانی خود نهایت بهره را ببرد. این مربی با علم به اینکه استقلال در پست وینگر با ضعف و کمبودهای زیادی روبه‌رو است برای برطرف کردن این ضعف‌ها دو گزینه نهایی برای آخرین خرید روی میز مدیران باشگاه قرار داده که یکی از آنها داخلی است و دیگری سهمیه خارجی و آسیایی. گزینه اول منصوریان کسی نیست جز رامین رضاییان مدافع راست ملی‌پوش فصل قبل پرسپولیس که یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان ایران در راه صعود به جام جهانی‌ لقب گرفت. رامین با توجه به مشکلات گسترده با برانکو و مدیران پرسپولیس جدایی پر سرو صدایی از قهرمان لیگ داشت و از همان روز در تیررس شایعات گسترده‌ای قرار گرفت اما مدام از کوچ به فوتبال اروپا و پیوستن به لژیونرهای ایرانی شاغل در قاره سبز سخن گفت اما شرایط سنی همچنین برخی مشکلات جانبی این اجازه را به رامین نداد تا پروسه ادامه حضور او در لیگ برتر کلید بخورد و در این بین استقلال برحسب شرایطی که دارد در سال منتهی به جام جهانی‌ در اولویت قرار بگیرد به خصوص که منصوریان نیز به توانایی‌های این بازیکن ایمان دارد.

اما با توجه به طولانی شدن پروسه پاسخ دادن رامین رضاییان به استقلال و کم شدن بخت این انتقال جنجالی، علیرضا منصوریان آلترناتیو دیگری برای ملی‌پوش ایرانی مد نظر قرار داد که اتفاقاً شرایط بسیار ایده‌آلی نیز دارد. جلال‌الدین ماشاریپوف ملی‌پوش ۲۳ ساله ازبکستانی باشگاه لوکوموتیو تاشکند گزینه دوم سرمربی استقلال است، بازیکنی که این مربی اعتقاد دارد می‌تواند آینده درخشانی در لیگ برتر ایران همچنین استقلال پیش‌رو داشته باشد از همین‌رو رایزنی‌ها برای جذب او از مدت‌ها قبل آغاز شد گرچه با بالا رفتن قیمت و خواسته‌های مالی باشگاه ازبک این پروسه نیمه تمام ماند. با توجه به اینکه استقلالی‌ها حاضر شدند با همکاری اسپانسری خارج از باشگاه هزینه‌ای بالغ بر ۵/۲ میلیارد تومان برای خرید رضاییان داشته باشند منصوریان در نشست آخر خود با مدیرعامل استقلال اعلام کرد با چنین پولی حضور ماشاریپوف در تهران قطعاً شدنی خواهد بود از همین‌رو هیچ بعید نیست در صورت بن‌بست در خرید رامین رضاییان، ملی‌پوش ازبک که توانایی بازی در پست وینگر چپ و راست را دارد به سهمیه خارجی و آسیایی استقلال در فصل آینده تبدیل شود.

یکی از نزدیکان به باشگاه استقلال مدعی شد خرید یکی از این ۲ بازیکن پرونده نقل و انتقالاتی استقلال را در تابستان ۹۶ می‌بندد چون یک جای خالی در سهمیه لیگ برتر برای رابسون جان‌واریو، مدافع برزیلی، کنار گذاشته خواهد شد تا این بازیکن به عنوان بازیکن آزاد و با سهمیه فیفا بعد از اتمام قراردادش با باهیا برزیل تا ۲ ماه آینده بار دیگر در جمع شاگردان منصوریان قرار بگیرد. علاوه بر این با نهایی شدن یکی از این خریدها عملاً استقلال پرونده خرید را مختومه اعلام و پرونده فروش یکی، دو بازیکن از فهرست خود را باز خواهد کرد که در صدر برنامه‌های فروش مدافع ارمنستانی و یکی از هافبک‌های استقلال خواهند بود. ۲ بازیکنی که مشتریانی دست به نقد در بازار دارند و ۲ تیم شهرستانی در انتظار تعیین تکلیف هر ۲ بازیکن هستند.

خبر ورزشی

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *