ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

واکنش تهران به توافق مسکو و واشنگتن برای برقراری آتش‌بس در سوریه

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره توافق روسیه و آمریکا برای برقراری ‌‌آتش‌بس در سوریه گفت: آتش‌بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا باشد و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال نیروها و تسلیحات برای گروه‌های تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

 باز خبر,به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه از شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک‌های انساندوستانه استقبال کرده است. آتش بس شامل گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و گروه‌های تازه تاسیس انشعابی نیست و جامعه جهانی ملزم به برخورد جدی، قاطع، بدون شرط و بی وقفه با تروریسم افراطی تکفیری است. با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروه‌های تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

قاسمی افزود: همانگونه که دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده است، فقدان ضمانت‌های لازم در خصوص پایبندی گروه‌های تکفیری – تروریستی به آتش بس، مانع موفقیت تلاش‌های قبلی برای برقراری آتش بس بوده و لذا استمرار و پایداری آتش‌بس، منوط به ایجاد سازوکار فراگیر نظارت و به ویژه کنترل مرزها برای جلوگیری از اعزام تروریست‌های تازه نفس و ارسال سلاح و سایر منابع مادی برای تروریست‌ها می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارسال کمک‌های انساندوستانه در دوره آتش‌بس نیز خاطر نشان کرد: ارسال این کمک‌ها می‌بایست بدون هیچگونه تبعیضی، به تمام مناطق سوریه بویژه مناطق تحت سیطره و یا تحت محاصره گروه‌های تروریستی که کمتر مورد توجه بوده و سال‌ها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته‌اند، انجام شود. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف جنگ و راه حل سیاسی به عنوان تنها راه کار حل و فصل بحران سوریه تاکید داشته و دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *