ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

اگر عربستان اقدامی علیه ایران انجام دهد محو خواهد شد

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت:ایران هنوز همه توانمندی خود را به کار نگرفته و اگر زمانی ضرورت ایجاب کند قطعاً‌ بدانند که از پاسخ ایران پشیمان خواهند شد.

بازخبر /عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت:ایران هنوز همه توانمندی خود را به کار نگرفته و اگر زمانی ضرورت ایجاب کند قطعاً‌ بدانند که از پاسخ ایران پشیمان خواهند شد.

اسماعیل کوثری با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه گفت: از قبل هم گفته بودیم تا کشوری و گروهی دست‌اندازی و تعدی به کشور ما نکند، اقدامی انجام نمی‌دهیم اما اگر این تعدی صورت گرفت قطعاً و یقیناً یقه آنها را می‌گیریم و رهایشان نخواهیم کرد تا بخواهند کار بعدی را انجام دهند. موشک‌هایی که پرتاب شد نیز براساس همین سیاست است.

تروریست‌ها بدانند کوچکترین حرکتی بر علیه کشور انجام دهند یقه آنها را می‌گیریم

نماینده سابق تهران در مجلس با بیان اینکه داعش در خاک ما اقدام جنایتکارانه و بسیار زشتی را برعلیه مردم بی‌دفاع انجام داد و خیال می‌کرد توانایی مقابله با آنها را نداریم، اظهار کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شد که دست به حمله موشکی بزنیم که در درجه اول پیام این اقدام برای این گروهک جنایتکار و جانی این بود که بدانند اگر کوچکترین حرکتی بر علیه ایران انجام دهند یقه آنها را می‌گیریم و بی‌پاسخ نمی‌گذاریم.

حمله موشکی یک حرکت محدود است

او افزود: همچنین پیام دیگر این اقدام به کسانی است که از این گروه جنایتکار داعش حمایت می‌کنند گه اعم از کشورهای آمریکا، عربستان و اسرائیل بود. آنها باید بدانند که ما با هیچ کسی شوخی نداریم و این تازه یک حرکت محدود است و امیدواریم که سر عقل بیایند و دست به اقدام دیگری نزنند.

نماینده مجلس در دوره هشتم و نهم تاکید کرد: گروه‌های تروریستی بدانند اگر بخواهند علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند قطعاً ضربات سنگینی بر پیکره آنها وارد خواهیم کرد و هیچ رودربایستی با آنها نداریم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امنیت ملت و کشور حائز اهمیت‌تر از مسائل سیاسی است که‌ تروریست‌ها در نظر دارند، گفت: گروهک داعش و حامیان آن باید بدانند اگر بخواهند با ایران مانند کشورهای سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان برخورد کنند، ایران مانند این کشورها نیست و یک دنیا تجربه نسبت به آنها دارد.

او ادامه داد: ایران هنوز همه توانمندی خود را به کار نگرفته و اگر زمانی ضرورت ایجاب کند ، قطعاً‌بدانند که پشیمان خواهند شد. فکر می‌کنم کسانی که در منطقه عاقل هستند و مسئولیت دارند جلوی این موضوع را خواهند گرفت در غیر این صورت ضرر خواهند کرد.اگر بخواهند اقدامی علیه ایران انجام دهند باید بسیار با تدبیر و فکر با شد و همه تبعات آن را هم بپذیرند.

عربستان به مراتب ضعیف‌تر و حتی کوچکتر از داعش است

سردارکوثری درباره اینکه آیا احتمال دارد عربستان واکنشی در زمینه حمله به مواضع داعش داشته باشد گفت: عربستان به مراتب ضعیف‌تر و حتی کوچکتر از داعش است .مسئولان سیاسی آن عقل ندارند لذا اگر عقل داشتند هیچ‌گاه نمی‌آمدند از جنایتکاران تروریست حمایت کنند و یا اینکه به یمن حمله داشته باشند. لذا در یمن دو سال و سه ماه است که درگیر هستند و هنوز به موفقیتی دست پیدا نکردند در صورتی که داعش هرچند مناطقی از سوریه و عراق را به تصرف درآورد اما توسط مردم عراق و سوریه سرکوب شد.

او افزود: درست است که عربستان یک کشور است اما توانمندی لازم را ندارد و با داشتن پول هم نمی‌تواند اثرگذار باشد. عربستان حتی از گروه‌هایی که خود به وجود آورده است ضعیف‌تر است. بنابراین به هیچ وجه فکر نمی‌کنم که اقدامی انجام دهند و اگر این قدر نادان باشند که واکنشی نسبت به ایران صورت دهد قطعا و یقینا بدانند که در کوتاه مدت عربستان محو خواهد شد و کسانی که در راس کار هستند پا به فرار می‌گذارند.

امریکا واکنشی نسبت به اقدام ایران نخواهد داشت

کوثری درباره اینکه با توجه به مواضع آمریکا در سوریه آیا پیش بینی می‌شود که آمریکا واکنشی و اقدامی نسبت به حمله موشکی ایران در سوریه داشته باشد، گفت:‌ آمریکایی‌ها تا این حد بی‌منطق و بی‌عقل نیستند، هر چند که در بحث تحریم‌ها بی‌منطق عمل کردند اما در ارتباط با این مسائل قطعا چنین کاری انجام نمی‌دهند. به این دلیل که می‌دانند اگر دست به اقدامی بزنند کاملا به ضرر آنها خواهد بود و منافع آنها در داخل امریکا و منطقه ضربه می‌خورد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *