آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ممانعت از امتحان دادن دانشجویان بدهکار / بی‌عدالتی در دانشگاه آزاد جاسک رکورد زد / نقره داغ کردن دانشجویان بدهکار

مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی جاسک در اقدامی غیرحرفه‌ای بیش از صدها دانشجو را به‌علت بدهی شهریه از امتحانات پایان ترم محروم کردند.

بازخبر / ممانعت از امتحان دادن دانشجویان بدهکار / بی‌عدالتی در دانشگاه آزاد جاسک رکورد زد / نقره داغ کردن دانشجویان بدهکار

از بندرجاسک، بندر ساحلی جاسک در ۳۱۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد که با توجه به مسافت این شهرستان با مراکز جمعیتی و شهرهای پرجمعیت توسعه مراکز آموزشی عالی در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی جاسک برخلاف رویه گذشته که با اغماض از دانشجویان بدهکار نیز امتحان به‌عمل می‌آوردند که این بار از حضور دانشجویان بدهکار در جلسه امتحان ممانعت کردند و این با توصیه بزرگان در تکریم، احترام و همراهی با دانشجویان کم‌بضاعت مغایرت دارد.

سرپرست جدید و مسؤول مالی این دانشگاه اعلام نمودند این عمل به‌دنبال بخشنامه صادره از مرکز استان انجام پذیرفته است.

این حکایت تلخ سرپرست این واحد دانشگاهی که در هفته ۲ روز در دانشگاه حضور دارد و مدیر پروازی که سه‌شنبه می‌رود و چهارشنبه برمی‌گردد، باید این افراد را بدون هیچ سؤوالی برای همیشه خانه‌نشین کرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.

در این واحد آموزشی، شرایطی فراهم شده است که عدم رعایت نکردن حق ، حقوق دانشجویی و تفاوت بین دو فرد به صراحت دیده می‌شود و باعث ایجاد تنش و ناهنجاری در این مکان آموزشی گردیده است.

یکی از دانشجویان جاسکی در این‌ باره به خبرنگار فارس گفت: هر ترم به مقدار شهریه ثابت و متغیر افزوده می‌شود اما امکانات در همان حد باقیست. اگر امکانات و آموزش‌ها متناسب با افزایش شهریه بود پذیرش این موضوع راحت‌تر بود.

دانشجوی دیگری که نخواست نامش برده شود هم با انتقاد از شهریه سنگین رشته مورد علاقه خود بیان کرد: دانشجویانی که با شروع هر ترم خود را به هر دری می‌زنند که شهریه سنگین رشته مورد علاقه اما بدون امکانات خود را پرداخت نمایند و بی‌توجهی مسؤولان این واحد روز به روز امیدشان را از دست می‌دهند.

این دانشجوی تربیت بدنی با بیان اینکه از نظر مالی در تنگنایی شدید بودم و با التماس مسؤولان این دانشگاه که شرایطی را فراهم کنند تا بتوانم از ترم تحصیلی ۹۶-۹۵ در امتحانات حضور پیدا کنم اما متاسفانه به دلیل بدهی مالی اجازه دریافت کارت ورود به جلسه امتحان برایم صادر نشد، افزود: بدون شک وجدان‌های بیدار افرادی را که قصد اخلال در مسیر اعتلای علمی جوانان را دارند نخواهد بخشید و تاریخ قاضی خوبی خواهد بود.

به گفته وی، دانشگاه نبض حیات یک شهر است و دانشجویان زبان مردم آن منطقه محسوب می‌شوند و نباید با آنها بی‌احترامی کرد بلکه باید به آنها  فرصت داد و مساعدت نمود تا بتوانند مدارج عالی و علمی را طی کنند.

این دانشجو ادامه داد: در دانشگاه‌های منطقه محروم و در شهرهای کوچک، مصیبت فراوان است که بارها و بارها بعضی از کارمندان با دانشجویان برخورد ناخوشایند و تحقیرآمیز داشته‌اند، چرا سرنوشت دانشجویان کشور دست چنین افرادی قرار بگیرد تا آنجا که موجبات فرار دانشجویان این بندرساحلی فراهم آورند.

به گزارش فارس، در گذشته این واحد دانشگاهی بالغ بر هزار و ۲۸۷ نفر در ۲۰ رشته تحصیلی دانشجو داشته است که امروز در نتیجه این سخت‌گیری‌های مسؤولان، این دانشگاه از نظر دانشجو ریزش کرده و امروزه تعداد رشته‌ها و دانشجویان کاهش پیدا کرده است.

جاسک به‌عنوان شبه جزیره ایران و سرزمین دریا و شرجی در قلب مکران از یک شهر به نام بنگلان و دو بخش لیردف و مرکزی و ۵ دهستان و ۱۶۴ روستا تشکیل شده است.

در پایان آرزو می‌کنیم، ای کاش دانشجویی به‌دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *