ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

بانک مرکزی جهت دار و با هدف زمین زدن برخی موسسات حرکت می کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی – اعتباری گفت: بانک مرکزی بجای حل مشکلات، با صدور اطلاعیه ها بر مشکلات می افزاید و حتی اینجانب خود شاهد اقدامات جهت دار و هدفمند مسئولین این بانک برای زمین زدن برخی موسسات مالی – اعتباری بودم.

بازخبر / محمد علی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره بهمشکلات موسسات مالی – اعتباری گفت: مدیریت بانک مرکزیبد ترین شیوه مدیریت بر بانک ها و موسسات مالی – اعتباری است. آقایان در ساختمان بلند و در برج شیشه ای نشستند و توان مدیریت و اداره امور بانک ها و موسسات را ندارند.

وی با اشاره به اعتماد مردم به بانک مرکزی، گفت: این موسسات از بانک مرکزی مجوز می گرفتند و مردم به دلیل اعتمادی که بانک مرکزی داشتند، پول و دارایی های خود را به این موسسات می دهند، بنابراین مسئولیت اصلی با بانک مرکزی است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم افزود: مردم در شرایط فعلی می بینند که پول و دارایی هایشان در حال هدر رفتن است و بدون اینکه از ماجرا خبر داشته باشند، باید ضرر کم کاری و بی مدیریتی مسئولین را بدهند.

پورمختار با اشاره به اطلاعیه های بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی- اعتباری، گفت: متاسفانه بانک مرکزی بجای پیگیری امور موسسات و استفاده از قدرت خود برای حل مشکلات، اقدام غیر قانونی و غیر منطقی انجام می دهد و با صدور چند اطلاعیه و بدون مجوز اعلام کردن آنها، باعث بهم ریختن اوضاع مالی مردم و مملکت می شود و خود را کنار می کشند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی بجای پاسخگویی به مردم فقط اطلاعیه صادر می کند، افزود: بانک مرکزی بجای این کارها باید از ظرفیت موجود نهادها و قوای کشور برای حل مشکلات استفاده کند نه اینکه با دادن چند اطلاعیه برای مردم و جامعه مشکل درست کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی با سلب مسئولیت از خود برای دیگر نهادها و ارگانها مشکل درست می کند، تصریح کرد: چه بسا این اطلاعیه ها هدفمند و جهت دار هم باشد چرا که حتی اینجانب خود شاهد اقدامات جهت دار و هدفمند مسئولین این بانک برای زمین زدن برخی موسسات مالی – اعتباری بودم.

پورمختار با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی در خصوص این موسسات قابل رسیدگی و پیگیری است، افزود: رئیس کل بانک مرکزیبه مجلس پاسخگو نیست. وزیر اقتصاد هم پاسخی برای نمایندگان ندارد. به همین دلیل نمایندگان تصمیم گرفتند تا از رئیس جمهور در صحن مجلس سوال کنند و رئیس جمهور باید در این زمینه به مجلس توضیح دهد.

وی با بیان اینکه بانک هایی که متولی امور مشتریان برخی از این موسسات شدند، به تعهدات خود عمل نمی کنند، افزود: بانک ها اموال و داراییهای این موسسات را در اختیار گرفتند اما به تعهدات این موسسات به مشتریانشان بی توجهی می کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بی توجهی به مشتریان باعث تجمع مشتریان در نقاطی از شهر شده و این خود مشکل آفرین شده است.

پورمختار از ضرورت پیگیری این مشکلات از سوی مجلس اشاره کرد  و گفت: مسئولین بانک مرکزی بجای حرف های تکراری و بیان اینکه این موسسات مجوز نداشتند، باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و دقیقات مسئولیت های خود و کم کاریهای صورت گرفته را شفاف سازی کند.

وی افزود: متاسفانه اقدامات بانک مرکزی تا کنون در این زمینه شفاف نبوده و آقایان نمی خواهند شفاف سازی کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *