آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

فرماندار بندرعباس : تابع قانون هستیم/پاسخ به استعلام، ملاک بازشماری است

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه در مدت دو روز استعلام قانونی را از هیئت عالی نظارت و انتخابات کشور در خصوص بازشماری کلی انجام می‌دهیم، افزود: پس از این موضوع مشخص خواهد شد که این امر بازشماری صورت خواهد گرفت زیرا ما تابع قانون هستیم.

بازخبر / فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه در مدت دو روز استعلام قانونی را از هیئت عالی نظارت و انتخابات کشور در خصوص بازشماری کلی انجام می‌دهیم، افزود: پس از این موضوع مشخص خواهد شد که این امر بازشماری صورت خواهد گرفت زیرا ما تابع قانون هستیم.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، احمد پویافر عصر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: بعد از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تأییدیه آن توسط هیئت اجرایی و نظارت شهرستان به هیئت عالی نظارت استان اعلام شد.

وی با بیان اینکه بر پایه درخواست‌ها و شکایت‌ها هیئت عالی نظارت استان درخواست بازشماری ۲۶ صندوق کردند، تصریح کرد: به‌واسطه تلاش‌های تمامی افراد در هیئت اجرایی و نظارت باید تقدیر کنم زیرا زحمات و تلاش‌های بسیاری شد.

پویافر اظهار کرد: امروز انتخابات چهار شهر شهرستان بندرعباس شامل فین، قلعه قاضی، تخت و تازیان پایین توسط هیئت عالی نظارت مورد تأییدشده که دو شهر آن ابلاغ رسمی آن واصل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در انجام انتخابات هیئت اجرایی، نظارت و بازرسی نقش دارند و روز انتخابات عوامل شعبه اخذ رأی نیز همگی در حال تلاش و فعالیت هستند.

فرماندار بندرعباس اضافه کرد: انتخابات فرآیند مشترکی بین این هیئت‌هاست و سایر عوامل هم در برگزاری انتخابات و برقراری نظم کمک کردند.

پویافر عنوان کرد: ملاک و معیار در انتخابات قانون است و حدومرز را قانون انتخابات و آیین‌نامه‌های اجرایی آن مشخص می‌کند، لذا همه افراد مکلف به انجام و اجرای قوانین هستیم و همگی مسئول صیانت از آرای مردم را بر عهده‌داریم و در قبال داوطلبین مسئولیت مشترک داریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در شهر بندرعباس ۱۸۱ شعبه وجود داشت و برای هر شعبه حدود ۲۰ نفر در حال فعالیت بودند که مجموع آن عدد بزرگی از دست‌اندرکاران را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: در شهرستان بندرعباس مجموع ۳۶۰ شعبه در حال فعالیت بود و اداره و مدیریت آن کار بزرگی را می‌طلبد و عوامل اجرایی وسیعی دارد و دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان در حال برگزاری بود و استقبال مردم بی‌نظیر بود.

پویافر با اشاره به اینکه ۲۲۸ هزار و ۴۶۰ نفر معادل ۶۷ درصد از واجدین شرایط در شهر بندرعباس به‌پای شعب اخذ رأی آمدند، خاطرنشان کرد: اگر پس از ساعت ۱۲ شب اجازه ادامه رأی‌گیری طبق قانون داده می‌شد به‌طور حتم بر این تعداد افزوده می‌شد.

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه ممکن است به دلیل خستگی افراد در شعب خطایی در شمارش آرا پیش آید اما بررسی‌ها نشان می‌دهد فرآیند کلی انتخابات سالم و درست بوده است، تصریح کرد: اینکه در شعبه‌ای براثر خستگی و خطای دید انسانی رأی تغییر کرده امکانش وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه همه داوطلبین حق داشتند در موعد مقرر(۲ روز) پس از اعلام رسمی نتایج توسط فرمانداری، اعتراض کنند، خاطرنشان کرد: ۲۶ نفر از داوطلبین به این روند اعتراض داشتند و به ما تحویل دادند که فرصت پنج‌روزه برای رسیدگی داشتیم که پس از رسیدگی توسط ما و هیئت نظارت شهرستان در جلسه مشترک که تعدادی از درخواست‌ها ارائه آمار تفکیکی شعب داوطلبین بود و برخی به نحوه رأی‌گیری معترض و درخواست بازشماری داشتند.

پویافر با بیان اینکه مستندات قابل قبولی برای اعتراضات ارائه نشده بود، اضافه کرد: پس از بررسی هیئت اجرایی و نظارت شهرستان نتیجه انتخابات را قبول کرد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه را به هیئت عالی نظارت استان اعلام کردیم، تصریح کرد: بازشماری ۲۶ صندوق انجام و نتایج به هیئت عالی نظارت استان اعلام کردیم و تصمیم بعدی برای چگونگی اعلام روند انتخابات بر عهده هیئت عالی نظارت استان است.

پویافر با بیان اینکه در حال حاضر ملاک ما قانون است و هرچه قانون بگوید انجام می‌دهیم، افزود: در مرحله بازشماری تغییراتی به وجود آمد، وقتی صندوقی بالای هزارتا دو هزار رأی در آن باشد، درصدی به‌عنوان تغییر در آن دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازشماری تابع قانون است و مرزها مشخص‌شده است، خاطرنشان کرد:تغییراتی دریکی از داوطلبین منتخب و علی‌البدل رخ داد و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

پویافر با بیان اینکه نامه‌ای از سوی هیئت عالی نظارت استان بر بازشماری مابقی صندوق‌ها دریافت کرده‌ایم، اضافه کرد: این تصمیم باید جمعی در هیئت اجرایی گرفته شود که جلسه‌ای برگزارشده و نظر خود را اعلام کرده‌ایم که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

فرماندار بندرعباس با اشاره به اینکه در مدت دو روز استعلام قانونی را از هیئت عالی نظارت و انتخابات کشور در خصوص بازشماری کلی انجام می‌دهیم، افزود: پس از این موضوع مشخص خواهد شد که این امر بازشماری صورت خواهد گرفت زیرا ما تابع قانون هستیم.

پویافر هر اتهامی به بنده بزنند مشکلی ندارد، افزود: نباید به اصل انتخابات خدشه وارد شود و اتهام به بنده اهمیتی ندارد.

وی در پایان گفت:   از بیرون از مجموعه انتخابات نه سفارشی نه دستوری به هیئت اجرایی نشده است و اگر هم بشود هیئت اجرایی توجهی نمی‌کند و کار قانونی و اصلی خود را انجام می‌دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *