چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

هشدار به متقاضیان تاتو / همه دستگاه‌های تاتو در سالن‌های زیبایی ایمنی لازم راندارند

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: دستگاه‌های تاتو رایج در همه سالن‌های زیبایی و ورزشگاه‌ها دارای مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نبوده و از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

بازخبر / جمال تولی  گفت: اقدام به تاتو در آرایشگاه ها، باشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی توسط دستگاه‌های تاتو، در جامعه رواج یافته و افراد بسیاری را به این امر ترغیب کرده است. این در حالی است که ضرورتی بر انجام این امر وجود ندارد و عدم ایمنی بسیاری از این دستگاه ها، خطرات بسیاری برای سلامت فرد به همراه دارد.
وی افزود: ابزار‌ها و تجهیزات دستگاه‌های تاتو باید دارای شرایط ایمنی و اثربخشی مورد تائید از جانب اداره کل تجهیزات پزشکی بوده و مجوز لازم در این زمینه را کسب کرده باشند. این در حالی است که بسیاری از این دستگاه‌های دارای این ایمنی نبوده و تنها یک الی دو شرکت در زمینه ایمنی ابزار‌ها و تجهیزات دستگاه‌های تاتو دارای مجوز هستند.
رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن هشدا به مردم در انجام تاتو بر بدن، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های تاتو موجود در سالن‌ها قابل اعتماد نبوده و از ایمنی لازم برخوردار نیستند براین اساس توصیه می‌شود مردم از انجام کارهای غیرضروری زیبایی همچون تاتو پرهیز کرده و در صورت لزوم حتما از ایمنی تجهیزات دستگاه‌های تاتو، مجوز اصناف مربوطه و مجوز بهداشت آن مرکز اطمینان حاصل کنند تا عواقب بد آن گریبان گیر کسی نشود.
وی عنوان کرد: دستگاه های فاقد مجوز می توانند فرد را دچار برخی از عوارض تاتو ،همچون انتقال عفونت، التهابات پوستی و به ندرت سرطانهای پوست کرده و اتفاقات جبران ناپذیری را رقم زنند.
تولی در ادامه اذعان داشت: اثربخشی دستگاه‌های تاتو در سالم و بهداشتی انجام دادن تاتو نیز حائز اهمیت است و همراه با ایمنی دستگاه ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد. تولی گفت: اعطای مجوز بر ابزار و تجهیزات پزشکی دستگاه‌های تاتو برعهده اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است و نظارت بر این دستگاه‌ها نیز به این بخش محول شده است.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *