اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

هشدار به متقاضیان تاتو / همه دستگاه‌های تاتو در سالن‌های زیبایی ایمنی لازم راندارند

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: دستگاه‌های تاتو رایج در همه سالن‌های زیبایی و ورزشگاه‌ها دارای مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نبوده و از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

بازخبر / جمال تولی  گفت: اقدام به تاتو در آرایشگاه ها، باشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی توسط دستگاه‌های تاتو، در جامعه رواج یافته و افراد بسیاری را به این امر ترغیب کرده است. این در حالی است که ضرورتی بر انجام این امر وجود ندارد و عدم ایمنی بسیاری از این دستگاه ها، خطرات بسیاری برای سلامت فرد به همراه دارد.
وی افزود: ابزار‌ها و تجهیزات دستگاه‌های تاتو باید دارای شرایط ایمنی و اثربخشی مورد تائید از جانب اداره کل تجهیزات پزشکی بوده و مجوز لازم در این زمینه را کسب کرده باشند. این در حالی است که بسیاری از این دستگاه‌های دارای این ایمنی نبوده و تنها یک الی دو شرکت در زمینه ایمنی ابزار‌ها و تجهیزات دستگاه‌های تاتو دارای مجوز هستند.
رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن هشدا به مردم در انجام تاتو بر بدن، خاطر نشان کرد: دستگاه‌های تاتو موجود در سالن‌ها قابل اعتماد نبوده و از ایمنی لازم برخوردار نیستند براین اساس توصیه می‌شود مردم از انجام کارهای غیرضروری زیبایی همچون تاتو پرهیز کرده و در صورت لزوم حتما از ایمنی تجهیزات دستگاه‌های تاتو، مجوز اصناف مربوطه و مجوز بهداشت آن مرکز اطمینان حاصل کنند تا عواقب بد آن گریبان گیر کسی نشود.
وی عنوان کرد: دستگاه های فاقد مجوز می توانند فرد را دچار برخی از عوارض تاتو ،همچون انتقال عفونت، التهابات پوستی و به ندرت سرطانهای پوست کرده و اتفاقات جبران ناپذیری را رقم زنند.
تولی در ادامه اذعان داشت: اثربخشی دستگاه‌های تاتو در سالم و بهداشتی انجام دادن تاتو نیز حائز اهمیت است و همراه با ایمنی دستگاه ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد. تولی گفت: اعطای مجوز بر ابزار و تجهیزات پزشکی دستگاه‌های تاتو برعهده اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است و نظارت بر این دستگاه‌ها نیز به این بخش محول شده است.
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *