ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان مطرح کرد:

ارتقای ۲۸ رتبه ای نوآوری کشور نشان از توجه ویژه دولت به این مهم دارد/ حرکت هرمزگان در راستای توسعه فناوری

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ارتقای ۲۸ رتبه ای جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری را حاصل توجه ویژه دولت به این مهم دانست.

بازخبر به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، علی فتی افزود: کسب این رتبه نشان می دهد حرکت توسعه ای کشور با سرعت فزاینده در حال طی شدن است.

وی ابراز امیدواری کرد، این حرکت بتواند نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشور و هرمزگان ایفا کند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین به وضعیت استان هرمزگان در توجه به نوآوری اشاره کرد و بیان داشت: پارک علم و فناوری هرمزگان به عنوان مجموعه ای که بیشترین توان خود را در زمینه نوآوری و فناوری گذاشته است توانسته با همراهی دولت قدم های مهمی بر دارد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده پارک علم و فناوری در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد، برای تسریع در روند کار و خدمات رسانی دو مرکز رشد راه اندازی شد که تاکنون ۱۱۵ شرکت و واحد فناور در این مراکز پذیرش شده اند.

فتی ادامه داد، در این مدت بیش از ۱۰۰ اختراع نیز ثبت شده است که با راه اندازی دفتر مالکیت فکری و ثبت اختراع سرعت کار نیز افزایش یافته است.

وی توانمند سازی واحدهای فناور را از جمله اقدامات پارک هرمزگان دانست و افزود: در این مدت ۸ واحد فناور و شرکت دانش بنیان با تولید و فروش محصول به خود اتکایی رسیده اند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان فروش حاصل از این فناوری ها را ۸۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ۵۰ هزار دلار نیز از صادرات محصول دانش بنیان به دست آمده است.

وی ادامه داد، پارک علم و فناوری هرمزگان علیرغم بودجه ناچیز ۴۰ درصد از اعتبارات خود را صرف ارائه تسهیلات به واحدهای فناور کرده که ۴۴ واحد به ارزش ریالی یازده میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال تسهیلات کم بهره دریافت کرده اند.

فتی همچنین به برگزاری رویدادهای کارآفرینی از جمله استارتاپ ویکند و ایده شو اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویدادها می تواند زمینه را برای گسترش نوآوری و فناوری فراهم آورد.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *