ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

پیشنهاد خوشمزه برای افطار

اگرچه شب‌های ماه رمضان امسال انقدر کوتاه است که شاید نتوانید در فاصله افطار تا سحر، میان وعده های زیادی میل کنید، چند دسر ویژه برای ماه رمضان به شما پیشنهاد می‌کنیم، تا در سفره‌های افطاری خود میل نمایید.

بازخبر / دسر خرما
زمان مورد نیاز: ۳۰ تا ۴۵ دقیقه

84900hayah
خرما به خاطر داشتن قند طبیعی و کالری مناسب، در ماه رمضان باید حتما در برنامه غذایی روزه‌داران گنجانده شود. دسر خرما یک میان‌وعده پرطرفدار برای افرادی است که می‌خواهند انرژی لازم برای بدن خود را از راه خوراکی‌های طبیعی تامین کنند.
مواد لازم:
خرما بدون هسته یک کیلوگرم
بیسکویت ساده خرد شده ]مثلا بیسکویت ساقه طلایی[ یک پیمانه
یک سوم پیمانه پودر بادام یا پسته
پودر کاکائو یک چهارم پیمانه یا یک تخته شکلات تلخ ۱۰۰ گرمی رنده شده
گلاب ۳ نصف پیمانه
هل ساییده شده یک قاشق چای خوری
خرماهای بدون هسته را داخل یک قابلمه متوسط حدود ۳ تا ۵ دقیقه حرارت دهید تا کاملا نرم شوند. خرماهای نرم شده را داخل یک ظرف بزرگ بریزید. آنقدر خرماها را با دست ورز دهید تا کاملا از هم باز شوند. حالا یک سوم از بیسکویت پودر شده را به آن اضافه کنید. پس از آن نوبت اضافه کردن گلاب، هل و پودر کاکائو است. این مواد را کاملا با هم ترکیب کنید.
یک قالب کیک مستطیل شکل را کاملا چرب کنید و با کاغذ مومی کف و اطراف آن را بپوشانید. یک سوم دیگر از بیسکوییت های خرد شده را روی کاغذ مومی بریزید. ترکیب به دست آمده ]مایع خرما[ را روی آن قرار داده و فشار دهید. پودر پسته و بادام را روی آن بریزید. دسر را به مدت سه تا چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا شکل بگیرید.
بعد از سه تا چهار ساعت مواد را از داخل قالب با کمک کاغذ بیرون بیاورید و بقیه بیسکویت خرد شده را پشت و کنار دسر بپاشید. آن را برش بزنید و از دسر آماده شده لذت ببرید.

فواید خرما:

  • تقویت حافظه
  • درمان پوسیدگی دندان
  • درمان بیماری های اعصاب
  • خون سازی
  • مقابله با کمبود وزن
  • تقویت قلب
  • کاهش چربی خون
پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *