آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
گمانه‌زنی رئیس نایاک؛

شاید عملیات تروریستی تهران کار «داعش» نباشد!

تریتا پارسی: «داعش معمولا پس از انجام حمله تروریستی مسؤولیت آن را بر عهده می‌گیرد، نه طی انجام حملات».

بازخبر / “تریتا پارسی” رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی (نایاک) می‌گوید حملات تروریستی تهران که داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفته، برای او مایه شگفتی بسیار بوده است، نه از این رو که داعش قصد حمله به ایران را نداشته است، زیرا داشته و در مواردی در مناطق مرزی ایران، القاعده و گروه‌های وهابی موفق به حملاتی شده بودند، اما حمله به قلب تهران بسیار تعجب آور است.

پارسی در گفتگو با رادیو ملی آمریکا (NPR) نسبت به اینکه این حملات کار داعش باشد ابراز تردید کرد و اظهار داشت: «داعش معمولا پس از انجام حمله تروریستی مسؤولیت آن را بر عهده می‌گیرد، نه طی انجام حملات».

به گفته رئیس شورای ملی ایرانی آمریکایی، گروه‌های دیگری امکان انجام چنین حملاتی را دارند: «گروه‌های وابسته به القاعده در منطقه بلوچستان ایران بسیار فعال بوده‌اند. سازمان مجاهدین خلق [منافقین] هم که پیش‌تر دست به حملات مشابهی زده بود، قابلیت انجام حملاتی با چنین ابعادی را دارد و نسبت به دیگر گروه‌ها به‌دلیل اطلاعات محلی و آشنایی با زبان مشکل کمتری دارد.»

به گزارش صدای آمریکا، پارسی معتقد است این حملات را باید در زمینه تحولات منطقه دید: «ایران در مقایسه با سال‌های گذشته به‌دلیل آغاز لغو تحریم‌ها و بهبود روابط با اروپا در وضعیت به‌مراتب بهتری قرار دارد، اما منطقه زیر فشار شدیدی است و رقابت ایران و عربستان سعودی در ماه‌های گذشته بسیار پرتنش شده است. در ریاض به سفر پرزیدنت ترامپ به‌عنوان چراغ سبزی در برابر رویکردهای تندتر ریاض در منطقه مانند بحران قطر نگاه می‌شود.»

پسندیدم(3)نپسندیدم(2)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *