ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
استاندار هرمزگان خواستار شد:

تشکیل میزهای تخصصی تجارت خارجی در هرمزگان/ساماندهی کوله بری در مرزهای زمینی

استاندار هرمزگان گفت: توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید تولیدات داخلی را تقویت و افزایش دهیم.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، جاسم جادری ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با بیان اینکه براساس هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی دولت قرار است میزان صادرات غیرنفتی در سال جاری ۲۵ درصد افزایش یابد، عنوان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است و در این راستا باید تولیدات داخلی را تقویت و افزایش دهیم.

وی ادامه داد: احیای وزارت بازرگانی کمک بسیاری به اقتصاد مقاومتی خواهد داشت و شرایط را برای تقویت بازرگانی خارجی و تولیدات داخلی و همچنین افزایش صادرات فراهم می‌کند.

استاندار هرمزگان افزود: امسال قرار است پوشش بیمه صادراتی و مشوق‌های صادراتی افزایش یابد و نرخ تسهیلات و هزینه حمل‌ونقل اصلاح شود.

جادری خواستار پیگیری برای برگزاری نشست مشترک استانداران و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مرزی در بندرعباس شد و بیان کرد: شورای ساماندهی مبادلات مرزی باید به‌طور مستمر در هرمزگان برگزار شود و با توجه ساماندهی کوله بری در مرزهای زمینی، موضوع ساماندهی شناورها در هرمزگان نیز می‌تواند مشابه طرح کوله بری در شورای ساماندهی مبادلات مرزی مطرح و به مرکز ارائه شود.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل میزهای تخصصی تجارت خارجی در هرمزگان، اظهار کرد: تشکیل این میزها نقش مؤثری در تسهیل و تسریع فرآیندها دارد که باید با مشارکت بخش خصوصی این میزها دایر شود.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بخش تعاون نیز باید در عرصه صادرات بیشتر فعال شود تا سهم بیشتری از صادرات به این بخش اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، از حواشی این جلسه می‌توان به تأکید استاندار هرمزگان بر برگزاری نشست مشترک استانداران و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مرزی در بندرعباس اشاره کرد که به برگزاری آن در ماه‌های مهر و آبان سال جاری اشاره کرد و با لبخند گفت: تا آن زمان بنده در استانداری هرمزگان هستم.

ایسنا/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *