اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

“سروستان” توسعه در استان هرمزگان را بررسی کرد/ تاکید نمایندگان مردم استان هرمزگان بر برطرف کردن بیکاری

در برنامه شب گذشته “سروستان” در شبکه شما موضوع توسعه در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت و نماینده‌های مردم استان هرمزگان در مجلس بر برطرف کردن بیکاری و بهره گرفتن از امکانات استان تاکید کردند.

بازخبر / از بندرعباس، برنامه تلویزیونی “سروستان” شب گذشته با حضور دو تن از نماینده های جنوب کشورمان روی آنتن شبکه شما رفت.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با حضور در این برنامه که به محور کلی توسعه در استان هرمزگان می‌پرداخت گفت: سهم مردم در همراهی با دولت در استان هرمزگان در بخش‌هایی که درآمدزایی داشته، قابل ستایش است.

وی ادامه داد: ما باید توجه داشته باشیم با در نظر داشتن اینکه در مناطق ساحلی ارتباط با دیگر نقاط جهان وجود دارد و همچنین فرودگاه ها توسعه پیدا کرده‌اند، چنین توسعه‌ای تا چه اندازه برای روستائیان تاثیر داشته است.

حسن هاشمی نماینده مردم بندرعباس و قشم در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این برنامه تصریح کرد: ما دو منطقه آزاد داریم که در بعد اقتصادی، گردشگری و صید و صیادی تاثیر بسیاری دارد اما تمامی این موارد آن طور که باید، در شان مردم نبوده است و آنها نمی‌توانند از امکانات استفاده کنند.

وی افزود: یکی از انتقادات ما از دولت نیز همین است که به مردم استان هرمزگان توجه بیشتری شود چرا که مردم این استان باید دیده شوند و در راستای بهره‌مندی از عدالت، زیرساخت‌های لازم بری استفاده از آنها فراهم شود.

در ادامه برنامه “سروستان” میان برنامه‌ای درباره ظرفیت‌های بهره‌مندی از زیرساخت‌های موجود در استان هرمزگان پخش شد.

مرادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس جلب مشارکت برای برطرف شدن مشکلات و موانع موجود است. در استانی مانند هرمزگان که از دریا برخوردار است و اگر تجارت، صید و گردشگری این استان را در نظر بگیریم، به این معنا است که این استان سه فرصت بی‌نظیر دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به فرصت‌های بی‌نظیر استان هرمزگان باید برای اشتغال جوانان در کشور و بهره‌مندی آنها از امکانات برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در این راستا باید ببینیم آیا در این ۳۸ سال توانسته‌ایم از این فرصت‌ها استفاده کنیم؟ من در پاسخ به این پرسش می‌گویم خیر، چرا که دلایل مختلفی در این زمینه وجود دارد.

وی یادآور شد: اصل ۴۸ قانون اساسی به این موضوع اشاره دارد که در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان‌ها در سطح کشور نباید تبعیض وجود داشته باشد.

هاشمی نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم ما در اشتغال وضعیت مطلوبی ندارند. بسیاری از مردم هرمزگان صید و صیادی هم نمی توانند انجام بدهند اما انسجام بین اهل سنت و تشیع باعث شده روند فعالیت‌های کلی استان به خوبی پیش برود.

مرادی در بخش دیگری از “سروستان” بر این نکته تاکید کرد که با وجود تمامی امکانات استان هرمزگان ما نباید بیکار داشته باشیم.

در بخش دیگری از برنامه “سروستان” با صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان تماس تلفنی برقرار شد.

دریانورد در این تماس تلفنی گفت: از خلال برقراری تبادل فرهنگی بین انسان‌ها اتفاق های خوبی رخ داده است. هرمزگان به دلیل نزدیک بودن به دریای عمان و آبراه تنگه هرمز، شرایط ویژه‌ای دارد و در این راستا اقتصاد ملی نیز از شرایط اقتصادی بهره‌مند می‌شود.

وی اظهار کرد: استان هرمزگان از نظر تاریخی نیز سابقه درخشانی در کارنامه خود دارد. گمرک های استان هرمزگان به خصوص گمرک شهید رجایی نقش تاثیرگذاری در اقتصاد ملی و همچنین اقتصاد محلی ایفا می‌کند.

مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت های خود در برنامه “سروستان” خاطرنشان کرد: اگر بر محورهای توسعه در برنامه ششم توسعه تمرکز کنیم، وضعیت خیلی بهتری ایجاد می شود و با توجه به اینکه این استان از دریا برخوردار است، باید وضعیت خیلی بهتری نسبت به شرایط فعلی خود داشته باشد.

برنامه سروستان با رویکرد معرفی ظرفیت‌های کلان استان، بررسی مشکلات و فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان را با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی پخش می‌شود. این برنامه در بخش‌هایی ویژه ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی را نیز در قالب گزارش به تصویر می‌کشد.

این برنامه هر هفته سه شنبه ها  با اجرای ناصرخیرخواه ساعت ۲۲ از شبکه شما پخش می‌شود.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *