آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ایندیپندنت آمار تکان‌دهنده‌ای از وضعیت پناهجویان منتشر کرد

یک سوم پناهجویان، شاهد خودکشی پناهجوی دیگر!

اکثر مردم با این تصور به یک کشور دیگر پناه می‌برند که می‌توانند آینده بهتری نسبت به وضع کنونی خود داشته باشند، اما این رویا زمانی به کابوس تبدیل می‌شود که این پناهجویان در کشور جدیدی که به آن پناه برده اند وضعیت تلخ تری پیدا می‌کنند تا جایی که دست به خودکشی می‌زنند.

بازخبر / اکثر مردم با این تصور به یک کشور دیگر پناه می‌برند که می‌توانند آینده بهتری نسبت به وضع کنونی خود داشته باشند اما این رویا زمانی به کابوس تبدیل می‌شود که این پناهجویان در کشور جدیدی که به آن پناه برده اند وضعیت تلخ تری پیدا می کنند تا جایی که دست به خودکشی می زنند. آمار خودکشی ها نه تنها کم نیست، بلکه به قدری بالاست که پژوهشگران هم از این آمار شگفت زده شده اند.

نتایج یک پژوهش نشان داده تاکنون یک سوم پناهجویانی که در جزیره «خیوس» یونان زندگی می‌کنند، شاهد خودکشی پناهجوی دیگر بوده‌اند. روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن با اعلام این خبر نوشت: گزارشی که ازسوی مسئولان طرح داده‌های حقوق پناهجویان (RRDP) از مصاحبه با ۳۰۰ پناهجو تهیه شده است، نشان می‌دهد ۷۱ درصد این پناهجویان از مشکلات روانی رنج می‌برند، اما کمتر از یک سوم آنان به مراقبت‌های پزشکی دسترسی دارند. این در حالی است که این آمار در زنان به مراتب بالاتر است و ۹۴ درصد آنان دچار مشکلات روحی، روانی هستند؛ اما تنها یک سوم آنان به امکانات پزشکی دسترسی داشته‌اند.به نوشته این روزنامه، یکی از پناهجویان در این مصاحبه با بیان اینکه شاهد خودسوزی یک نفر بوده است، گفت: «ممکن است نفر بعدی خودم باشم. من حالم بد است و افسرده‌ام.» گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پناهجویان ساکن یونان ممکن است به دلیل تغییر سیاست‌های اروپا در حمایت مالی پناهجویان از کمک‌های حیاتی محروم شوند، نگرانی‌ها را برانگیخته است.
مؤسسات خیریه‌ای که در این جزیره یونان فعالند، هشدار داده‌اند که قطع کمک‌های مالی تأثیر مخرب و غیرانسانی روی زندگی پناهجویان خواهد داشت. این مؤسسات تأکید دارند سلامتی، امنیت و حقوق بشر آوارگان در بالاترین اولویت قرار گیرد.
براساس تخمین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، ۳ هزار و ۷۸۲ پناهجو در این جزیره زندگی می‌کنند که ۴۲ درصد از سوریه، ۱۲ درصد از عراق، ۹ درصد از افغانستان و بقیه از دیگر کشورها نظیر ایران، فلسطین، پاکستان و یمن هستند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *